21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

Adapter beeldscherm iMac, welke?

Beetje onduidelijke titel, sorry hiervoor!
    Ik heb hier een Intel iMac G5, 24″ 2.4Ghz etc.
    Nu wil ik hier dus nog mijn tv op aansluiten (Philips 26″) die zo goed als naast de iMac staat.
    Nu mijn vraag, wat zit er in de iMac voor beeld-output? Mini Displayport? Of Mini DVI? Of…?
    En hij moet naar DVI, dus wat raden jullie aan, een echte Apple kopen, of eentje halen bij Allekabels o.i.d?
    Hoor het graag, alvast bedankt!
    Spreek jullie @ 18.00, iPhone Event! Spannend, ben zeer benieuwd!
    Robbert.

Bijdrager
    Mefait

Eh je hebt het over Intel in combinatie met G5, dat kan natuurlijk niet hea. Maar eh kijk eens op je doos.
    Edit: zie net je onderschrift, dus het zal wel een iMac voor de nieuwste iMac zijn als je 2.4 Ghz hebt. Oftewel mini-DVI als ik me niet ernstig vergis.

Bijdrager
    jobz

G5 : http://support.apple.com/kb/HT2832

maar kijk eerst eens hier, want je hebt een bijzondere…
    http://support.apple.com/kb/HT1463#301724

enne, kan je ‘m niet omdraaien? Dan zie jet het… 8) :P

Bijdrager
    rdesign

Vervloekt, zeg ik het weer fout. STOP. Het is een Intel iMac 24″. geen G5 of wat dan ook.:P

Bijdrager
    jobz
    Bijdrager
    rdesign

Het is dacht ik een mid-2007 model. Volgens Google heb ik nu dus een Mini-DVI naar DVI tussenstukkie nodig.
    Moet ik persee een Apple hebben? Of kan ik die ook bij de Chinese-computer-turk om de hoek halen?:lol:

Bijdrager
    Mefait

Kun je halen waar je wil, maar die van Apple is natuurlijk wel mooier =P.

Bijdrager
    Pieterr

Als je hem febr 2009 nieuw gekocht hebt, zul je waarschijnlijk deze iMac hebben.

Connectivity includes three USB 2.0 ports, a Firewire “400” port and a Firewire “800” port, built-in AirPort Extreme, and Gigabit Ethernet, as well as mini-DVI, which supports an external display in “extended desktop” mode.

Dat betekent dat je een Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter nodig hebt, en een DVI-HDMI kabel. Verder heb je dan nog een mini-jack naar tulp kabel nodig voor je audio. De adapter koop je bij Apple, de kabels daar waar ’t het goedkoopst is.

Bijdrager
    rdesign

@Jobz, de Apple site zegt weer
    ‘Mini DisplayPort output port with support for DVI, VGA, and dual-link DVI via adapter4’

Vervloekt. Wat een dilemma.

Bijdrager
    rdesign

De iMac heb ik inderdaad net een paar maandjes, maar het is al een ouder model, de Mid-2007 dacht ik. Het is zo’n klein 1cmx0,5mm zwart dingetje, met 2 randjes van 8 goude puntjes. Snappie?:P

Tsja, mooier. Hij zit toch achter het beelscherm, en die van Apple is wit, dan vind ik een zwarte van de Chinees mooier passen bij de iMac.:wink:

Bijdrager
    jobz
    ”rdesign”

@Jobz, de Apple site zegt weer
    ‘Mini DisplayPort output port with support for DVI, VGA, and dual-link DVI via adapter4’

Vervloekt. Wat een dilemma.

Heb je deze…

Wat is het dilemma? Ik zie het niet. Je koopt een kabel en je verbindt de dingen.
    …en vloeken dat doen we niet in Bunschoten he ? :P

Kijk hier eens voor een eerdere ervaring. http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139317

Bijdrager
    macstremist

ECHT naar DVI? veel hedendaagse beeldschermen hebben HDMI nodig…

inderdaad een heel gedoe om de juiste adaptertjes te vinden, heb het geprobeerd met mijn MacBook Black en een VGA beamer, en ik eindigde met een ordinaire SCART aan een dvd speler en dus een filmpje zonder keynote:cry:
    (gelukkig was het filmpje wel ├╝berkicke…:P

Bijdrager
    jobz

@ macstremist :

mini-DVI naar VGA-adapter werkte niet?

Bijdrager
    rdesign

Haha, ach, Bunschoten staat er ondertussen al bekent om dat Bakkerij ’t Stoepje drugs in de cake doen, volgens Dumpert, onzin dus, maar dan kan dat ene vloekje ook nog wel het internet op.
    Dumpert: ’Bunschoten, dat is toch dat dorp waar iedereen de Graaf of Koelewijn heet en broer het met zus doet? ‘
    Ik kan je vertellen, valt mee hoor, dat laatste. Iedereen heet hier inderdaad wel Koelewijn.:P

Maar weer ontopic, ik heb dus waarschijnlijk mini-DVI naar DVI nodig, volgens Google. Heb op de Apple site opgezocht wat voor model ik heb, en daarna gegoogled naar het antwoord. Het is weer gelukt! Bedankt! En tot vanavond hier, @ OMT voor de iPhone ‘meeting’! 8)

@Jobz, DAT IS HEM.:wink: En dat is Mini-DVI?

Bijdrager
    jobz

Yes, mini-DVI it is.

en ik ken Bunschoten, dus het was met een

Bijdrager
    Basket Case

Als je naar HDMI wilt voor je TV, zijn er ook mini-DVI naar HDMI koppelstukjes te vinden. Ik gebruik zo’n koppelstuk voor mijn projector. Scheelt weer een extra DVI-HDMI koppelstuk.

o.a. te vinden op kabeltje.com.

Bijdrager
    Pieterr
    ”rdesign”

Maar weer ontopic, ik heb dus waarschijnlijk mini-DVI naar DVI nodig, volgens Google. Heb op de Apple site opgezocht wat voor model ik heb, en daarna gegoogled naar het antwoord. Het is weer gelukt! Bedankt!

Lees de bijdragen in je eigen topic nog even rustig door…;-)

”Pieterr”

Dat betekent dat je een Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter nodig hebt, en een DVI-HDMI kabel. Verder heb je dan nog een mini-jack naar tulp kabel nodig voor je audio. De adapter koop je bij Apple, de kabels daar waar ’t het goedkoopst is.

Bijdrager
    rdesign

Is nog een oud model ‘Flat TV’ van Philips. Heeft alleen scart, DVI en VGA. Geen HDMI dus.:(

Ik heb hier een VGA-naar-VGA kabel, van een oude Windows-bak, die ga ik dus nu in een mini-DVI naar VGA adapter stoppen, en de andere kant in de TV. Dit gaat lukken? :innocent:

Krijg ik dan trouwens dubbel beeld (2x hetzelfde), alleen de tv als scherm, of is de tv dan het ‘2e beeldscherm’?

Bijdrager
    rrkramer

DAt hangt er vanaf wat je instelt in je voorkeuren.
    Beide zijn mogelijk

Bijdrager
    Pieterr
    ”rdesign”

Is nog een oud model ‘Flat TV’ van Philips. Heeft alleen scart, DVI en VGA. Geen HDMI dus.

Oud is relatief. Je hebt in ieder geval DVI, en dat is meer dan voldoende. Dus in plaats van een DVI-HDMI kabel heb je dan een DVI-DVI kabel nodig. De rest blijft hetzelfde.

”rdesign”

Ik heb hier een VGA-naar-VGA kabel, van een oude Windows-bak, die ga ik dus nu in een mini-DVI naar VGA adapter stoppen, en de andere kant in de TV. Dit gaat lukken?

Ja. Dat zou ook moeten werken. Als je al een mini-DVI-naar-VGA adapter hebt, is dat zeker te proberen.

Bijdrager
    Basket Case
    ”rdesign”

Is nog een oud model ‘Flat TV’ van Philips. Heeft alleen scart, DVI en VGA. Geen HDMI dus.:(

Ik heb hier een VGA-naar-VGA kabel, van een oude Windows-bak, die ga ik dus nu in een mini-DVI naar VGA adapter stoppen, en de andere kant in de TV. Dit gaat lukken? :innocent:

Dat zou zeker moeten werken. Beeld via VGA ziet er ook prima uit tot aan 720p (voor 1080p begint het toch wat tekort te schieten).

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.