17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Ad Blocker for Safari

Ik heb recent de extensie Ad BlockerPlus for Safari op mijn iMac staan.

In de beschrijving van de app staat het volgende:

Betekent dit dat de app altijd mijn creditcardgegevens etc kan inzien en precies mijn web zoekacties kan volgen?

Verder krijg ik steeds bij het starten van Safari het volgende te zien:

Hoe voorkom ik dat dit elke keer in beeld komt?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>OMT-fan op 30 oktober 2018 om 08:32</p>
    Betekent dit dat de app altijd mijn creditcardgegevens etc kan inzien en precies mijn web zoekacties kan volgen?

In principe wel, voor zover ik weet, maar érgens zul je ze moeten vertrouwen omdat je toch wilt dat de plug-in advertenties blokkeert. Een adblocker moet wel de hele inhoud van een pagina kunnen bekijken, anders kan hij niet bepalen wat er wel en niet geblokkeerd moet worden; als gevolg hiervan kán hij dan ook de inhoud van tekstvelden opvragen. De vraag is (denk ik) niet of hij mee kán kijken in tekstvelden, maar óf hij dat doet, en zo ja, wat hij dan met die informatie doet. Zolang er geen gegevens doorgestuurd en/of bewaard worden is er niks aan de hand.

Bijdrager
    tarun

Ik gebruik geen Adblock Plus. Dat is te commercieel. Adblock (zonder plus) of uBlock vertrouw ik meer.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In dit artikel staat dat hoewel Adblock (plus) alle data kan lezen (dat moet het om zijn werk te kunnen doen) dit niet betekent dat het die data ook opslaat. Want dat gebeurt dus niet. Adblock slaat dus niet jou surf geschiedenis op of jou creditcard gegevens etc. Adblock bestaat al sinds 2009 en ik dacht niet dat er verhalen bestaan van bekende illegale praktijken van de makers. Hier een artikel over een rechtszaak die adverteerders aanspanden om te bewijzen dat adblock illegaal was. (ze verloren die zaak)

Bijdrager
    Martin67

Volg het draadje wat @shmoo heeft geplaatst. Ik heb inmiddels Wipr draaien, is wel betaald maar works like a charm

Bijdrager
    OMT-fan

OK, duidelijk.

kan ik het 2e deel van mijn vraag oplossen?

Het niet steeds in beeld krijgen van de waarschuwing?

Bijdrager
    pinkie

@omt-fan, jazeker, gebruik niet ABP maar een alternatief. Ik gebruik sinds ik Mojave heb geïnstalleerd Adguard i.p.v ABP omdat ABP in mijn beleving een enorm vertragende werking heeft op Safari.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>OMT-fan op 31 oktober 2018 om 10:30</p>
    OK, duidelijk.

kan ik het 2e deel van mijn vraag oplossen?

Het niet steeds in beeld krijgen van de waarschuwing?

Ik gebruik net als tarun de gewone adblock (dus geen plus) en ik heb nog nooit een bericht zien verschijnen. Ik werk met Firefox dus niet Safari en ik bemerk geen zichtbare vertraging bij het inladen van sites. Dat zal bij Safari ook wel meevallen. De ‘plus’ versie van adblock lijkt mij daarom eerder een “min”.

Bijdrager
    pinkie

Klopt in mijn ervaring, geen enkel probleem met Firefox, heel veel vertraging met Safari en mijn voorkeur gaat uit naar Safari, vandaar….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik ken de instel mogelijkheden van de plus versie van adblock niet maar ik kan mij voorstellen dat er verschillende ‘levels’ in te stellen zijn die een steeds groter stempel drukken op de performance.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, ik ga Adguard proberen.

Bedankt

Bijdrager
    OMT-fan

Adguard nestelt zich niet in de EXtensies van Safari, maar in de programmamap?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Volgens hun site is het een extensie. (Is bij zoiets altijd het geval vanwege het behoud van integriteit)

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>OMT-fan op 31 oktober 2018 om 15:32</p>
    Adguard nestelt zich niet in de EXtensies van Safari, maar in de programmamap?

zo gaat dat tegenwoordig in Mojave:)

Bijdrager
    tarun

uBlock en Ghostery zijn ook prima opties.

Bijdrager
    Roosje

Ghostery, Wipr, AdBlock en uBlock op mijn iMac laten draaien. Uiteindelijk sinds gisteren voor uBlock gekozen. Adguard had mijn voorkeur. Moet daar elke maand voor betalen. Dat had niet mijn voorkeur.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.