3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Activiteitsringen niet volledig gesynchroniseerd

Sinds afgelopen zondag zijn mijn vriendin en ik blije bezitters van een iPhone XR. We zijn beiden met een schone lij begonnen, dat wil zeggen zonder reservekopie van de vorige iPhone terug te zetten, maar wel met synchronisatie van al onze iCloud-data.

Dat is in ons geval inclusief data in Gezondheid en Activiteit, want we zijn ook fanatiek Apple Watch-gebruikers. Omdat we dus geen iOS-reservekopie hebben teruggezet, moest ik haar Apple Watch terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw koppelen, zoals gewoonlijk. Nu merken we op, dat haar ringen van afgelopen zondag, niet volledig op de nieuwe iPhone verschijnen, terwijl alle andere historie wel via iCloud is overgezet.

Meest opmerkelijk is nog dat de nieuwe informatie, die nu via de iPhone XR komt, wel via iCloud op haar vorige iPhone verschijnt. De ringen zijn daar namelijk wel aangevuld met de data van ná het ingebruiknemen van de XR en opnieuw koppelen van de Watch, zelfs inclusief de zondagavond. Maar de data van zondagochtend en -middag, die lijkt de vorige iPhone maar niet te uploaden.

Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in de theorie, dan dat we die ene dag aan ringetjes zo belangrijk vinden. Wie heeft er ook al mee gespeeld? Een Watch is aan een specifieke iPhone gekoppeld, maar vervolgens moet al die data toch gewoon in alle richtingen synchroniseren?

Bijdrager
    Shmoo

Een Apple Watch hoort bij één iPhone en iCloud account. Ik zou die andere iPhone helemaal loskoppelen van iCloud en wissen om nog meer gaten of mismatches te krijgen.

Ik ben ooit in begint een paar maanden data kwijtgeraakt en toen zag ik dit. Dat is nooit meer teruggekomen.

Bijdrager
    McMeller

Apart hè? Ik vind het vooral zo bijzonder dat data uit de ‘nieuwe situatie’ wel op haar vorige iPhone komt. Daar is zelfs de ring als het ware hervat.

Bij mijzelf is het wel compleet. Verschil is dat ik sinds zondag ook een nieuwe Watch heb, maar feitelijk heb ik precies hetzelfde gedaan. Ook schoon geïnstalleerd en een verse Watch gekoppeld.

Ik laat alles nog even aan de lader liggen en dan vind ik het gezegend. Welterusten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.