7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sanders1515

Activiteitenweergave werkt niet meer?

Als ik Activiteitenweergave wil starten uit de map hulpprogramma’s stuitert het programma eens in het dock en is dan helemaal weg.
    Hoe kan ik het weer goed maken?

Bijdrager
    astra

Al eens permissies repareren geprobeerd op je schijf? Functie zit in het schijfhulpprogramma, ook in de hulpprogramma’s map.
    Je schijf links selecteren in dit programma en dan ‘Herstel schijfbevoegdheden”.

Zie ook http://docs.info.apple.com/article.html?path=DiskUtility/10.5/nl/duh17.html.

Bijdrager
    The_J

En anders zal je em van een installatie dvd moeten extracten met pacifist;)

Bijdrager
    Oppie

Onzin…..Oeps, sorry, dat mag ik niet zeggen….
    Maar het herinstalleren van een progje op een Mac heeft eigenlijk nooit nut bij problemen.

Haal eens het voorkeursbestandje weg, zijnde com.apple.ActivityMonitor.plist in ~/Bibliotheek/Preferences (~ = Thuismap).
    Je kunt ook even kijken of ie wel loopt in een andere, schone gebruiker.

Bijdrager
    The_J
    ”Oppie”

Onzin…..Oeps, sorry, dat mag ik niet zeggen….
    Maar het herinstalleren van een progje op een Mac heeft eigenlijk nooit nut bij problemen.

Haal eens het voorkeursbestandje weg, zijnde com.apple.ActivityMonitor.plist in ~/Bibliotheek/Preferences (~ = Thuismap).
    Je kunt ook even kijken of ie wel loopt in een andere, schone gebruiker.

Als je /Applications/Utilities/Activity Monitor.app/Contents/Resources weggooit denk ik dat er wel degelijk problemen ontstaan die bij een herinstallatie met pacifist worden verholpen:) Of een corrupte binary in de /MacOS map..

Bijdrager
    Oppie

Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in: als je (een gedeelte van) een programma weggooit, dan doet ie het idd niet meer en zul je moeten herinstalleren. Maar dat is hier, zoals eigenlijk altijd, niet aan de hand, schat ik zo in.

Bijdrager
    The_J
    ”Oppie”

Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in: als je (een gedeelte van) een programma weggooit, dan doet ie het idd niet meer en zul je moeten herinstalleren. Maar dat is hier, zoals eigenlijk altijd, niet aan de hand, schat ik zo in.

Dat zou kunnen. Maar misschien een SIGBUS of SIGSEGV in een van de logs te vinden, dat duidt eerder ergens op:)

In ieder geval de plist eerst weghalen en ook in het systeemlog kijken natuurlijk;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.