9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    gio5

Activiteitenweergave niet meer te vinden/openen

Ik kan Activiteitenweergave in Hulpprogramma’s niet meer openen. Ik heb alles geprobeerd maar ik kan hem aanklikken maar hij verschijnt niet.
    Een ander probleem is dat ik steeds opnieuw berichten ontvang dat ik niet genoeg memory heb voor het openen van andere programma’s hoewel ik maar 1 programma aan het lopen heb.

Bijdrager
    JeePee

Wat voor Mac heb je, welk systeem draai je en hoeveel RAM-geheugen heb je? Gooi de .plist van activiteitenweergave eens weg en kijk of het dan wel werkt.

Bijdrager
    gio5

Een Imac G5 Panther 1048 mb Ram maar wat bedoel je met de plist verwijderen (“sorry, ik ben niet zo goed geïnformeerd m.b.t. allerhande computeronderdelen, zoals plist (property list)”) hoe moet ik dat doen?

Bijdrager
    Leander

Het voorkeurenbestandje com.apple.ActivityMonitor.plist weggooien (bestandje wordt vanzelf opnieuw aangemaakt).

Bijdrager
    JeePee

Dankje Leander.:D En mocht dat niets uithalen, start dan eens op vanaf de InstallatieCD/DVD en draai Schijfhulpprogramma eens.

Hoeveel vrije harde schijfruimte heb je nog? En hoe gefragmenteerd is deze? Dit laatste hoeft geen probleem te zijn, maar we zoeken gewoon naar het probleem… Je kunt het eventueel nagaan met de demo van iDefrag van Coriolis Systems.:D

Bijdrager
    gio5

Leander’s voorstel hielp niet.
    Een vraag als ik opstart vanaf de Installatie DVD verlies ik dan niets en veranderen de bevoegdheden dan niet.
    Het tweede deel ik heb ongeveer nog 20GB aan vrije harde schijfruimte maar of en hoe deze gefragmenteerd is weet ik niet omdat ik niet eens weet wat dit betekend.

Bijdrager
    JeePee

Dat gefragmenteerde vroeg ik alvast, maar dat zou vooral opgaan bij nog minder schijfruimte dan je al hebt. Ik dacht vooruit naar Virtueel geheugen, oftewel het deel wat gebruikmaakt van je harde schijf, maar met 20 GB zal dat waarschijnlijk wel los lopen, dus laat dat maar even voor wat het is.

Je hoeft niet bang te zijn voor verlies van gegevens of bevoegdheden, je gaat tenslotte niets eroverheen installeren en je bevoegdheden verander je niet zomaar. Dus start met de C ingedrukt opvanaf je DVD en open Schijfhulpprogramma, voer dan bevoegdheden herstel uit en herstel de schijf, voor zover dit nodig is. Ga niet het systeem opnieuw installeren, dat is niet nodig. Succes.

Bijdrager
    gio5

Ik ben nu met de bevoegdheden vernieuwen in Schijfhulpprogramma’s bezig, maar de computer is zo langzaam dat dit nu meer dan een uur duurt en normaal maar ongeveer 10 minuten.
    Het is gelukt maar ik heb niet vanaf de DVD opgestart maar heb eerst bevoegdheden vernieuwd en dat was al genoeg. Bedankt voor de hulp.
    Nu moet ik erachter proberen te komen waarom mijn computer zo langzaam is geworden maar dat is moeilijk het enigste wat ik kan zien dat pipedemon veel geheugen in beslag neemt maar volgens mij is dit noodzakelijk voor het OS ook Windowserver neemt veel geheugen in beslag.
    Weet iemand waardoor een computer in één keer erg langzam kan worden ?
    Bedankt voor jullie hulp!!

Bijdrager
    JeePee

Open ActiviteitenWeergave en kijk wat er zoveel CPU vraagt…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.