19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Activiteitenweergave : geen gegevens CPU

In activiteitenweergave werden  bij CPU  altijd volgende percentages getoond :

systeem / gebruiker / inactief

Deze gegevens zie ik niet meer staan.

In het vak ernaast staat nog wel : cpu-belasting : meestal tussen de 0,7 en 3,5 %  indien enkel activiteitenweergave en finder ingeschakeld zijn.

Ik vraag me af waarom die gegevens niet meer te zien zijn.

Heeft iemand al eens hetzelfde voorgehad ? Of heeft iemand een idee hoe ik die cijfers terugkrijg ?

P.S. De imac herstarten heb ik al eens geprobeerd.Geen resultaat.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door mowat.
    Bijdrager
    csteelooper

Welke versie van MacOS gebruik je? Die info is handig om te hebben als mensen je willen helpen. Op MacOS Catalina 10.15.6 zie ik ze nog gewoon staan:

MacOS Catalina 10.15.6 Activity Monitor, “CPU” tab

Sleutelbeheerder
    Night

En plaats eens een screenshot svp

Bijdrager
    mowat

De schermafbeelding is gemaakt op een iMac 27″ 2015 retina met Sierra 10.12.6 , alle mogelijk updates bijbewerkt.

De interne schijf is een SSD van 256 GB van Apple zelf met nog een kleine 100 Gb ruimte en er zit 24 Gb geheugen in.

Activiteitenoverzicht

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door mowat.
    Bijdrager
    Kwadraatje

Het gaat om het tabelletje onderaan de pagina, toch? Dat zie ik hier onder Mojave ook gewoon ingevuld staan. Inderdaad vreemd dat de actuele getallen bij jou ontbreken.

Misschien een cache probleem? Herstart een keer in veilige modus en daarna weer normaal.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    mowat

@  Kwadraatje

Ik heb zojuist even “veilig” opgestart ( veilig opstarten in het rood rechts bovenaan in het scherm) maar noch in de veilige versie noch na de normale herstart nadien worden de percentages weergegeven.

Bijdrager
    Kwadraatje

Heel apart… Voorkeuren van Activiteitenweergave weggooien dan?

https://macreports.com/activity-monitor-columns-are-missing-fix/

Bijdrager
    mowat

#  Kwadraatje

com.apple.ActivityMonitor.plist naar prullenbak verwezen.

Nieuw exemplaar staat in bibliotheek.

Maar , geen percentages na opening activiteitenweergave.

Bijdrager
    Balen zeg

rechtermuisklik in de balk rechts (onder search)

Bijdrager
    mowat

@ OMT – Blijkbaar zijn de laatste 6 of 7 reacties (vanaf mijn antwoord aan “Balen zeg “) gewoon verdwenen nadat er weer veel problemen waren om op OMT te geraken en veel meldingen van “Pagina niet gevonden”. De laatste reacties heb ik zelfs niet meer kunen lezen o.a. van Night …

Wat is er aan de hand ?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door mowat.
    Sleutelbeheerder
    Night

Er was een onherstelbare database-corruptie van de OMT website opgetreden. Daardoor moesten we de meest recente backup terugzetten, met als gevolg dat we een uurtje aan berichten zijn kwijtgeraakt.

Bijdrager
    mowat

@ Night – je laatste reactie was volgens mij het advies om enkele plists weg te gooien.

Dat had ik al gedaan op advies van Kwadraatje , maar het lost het probleem niet op.

@ Kwadraatje – volgens mij was je laatste reactie de vraag waarom ik niet overschakel op High Sierra of later.

Ik werk naast op Sierra ook op High Sierra , Mojave en Catalina maar Sierra was mijn voorkeursysteem , vraag me niet waarom, puur gevoelsmatig ?

Ik stuur na , na die problemen bij OMT , dit bericht vanop High Sierra en op dat systeem werkt activiteitenoverzicht zoals het hoort. ( Zie bijlage)

Maar het blijft voor mij , hoe dan ook , de vraag waarom die cijfers niet meer te zien zijn op Sierra.

Ik vraag me af of het zou helpen de activiteitenoverzicht.app – versie 10.13 van High Sierra te kopieren naar Sierra ( daar versie 10.12) ? Maar ik weet ook niet of die twee versies compatibel zijn.

AANVULLING : Ik heb het geprobeerd maar dat werkt zoals verwacht niet. Venstertje dat men voor het gebruik van Activiteitenoverzicht 10.13 ook systeem 10.13 (High Sierra) moet gebruiken.

Activiteitenoverzicht op High Sierra

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door mowat.
    Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>mowat op 13 september 2020 om 12:27Ik vraag me af of het zou helpen de activiteitenoverzicht.app – versie 10.12 van Sierra te kopieren naar High Sierra ( daar versie 10.13) ? Maar ik weet ook niet of die twee versies compatibel zijn.</p>

Je kunt het proberen natuurlijk (wel precies andersom dan je schrijft), maar ik vermoed dat je ofwel de mededeling krijgt dat de nieuwere versie niet kunt gebruiken in Sierra, of dat het probleem blijft omdat het systeem om onduidelijke redenen de betreffende data niet doorgeeft aan dat venster van Activiteiten weergave.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik adviseerde verder nog de map com.Apple.ActivityMonitor.savedState weg te gooien uit
    🏠 → Library → Saved Application State

(uiteraard nádat je eerst de ActivityMonitor app hebt afgesloten)

Bijdrager
    mowat

@ Night

Ik heb inderdaad enkel de com.Apple.ActivityMonitor.plist weggegooid want de map die je hierboven  noemt bestaat niet in mijn bibliotheek.

Nagezien in de bibibliotheek van het account , de bib van de schijf en de systeembib.

Tenzij het natuurlijk een verborgen map is.

In de bib van het account staat wel een map Saved Application State maar daar zit geen map en zelfs geen bestand com.Apple.ActivityMonitor.SavedState in. Trouwens ook niet op mijn systeem High Sierra.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe werkt het als je bent ingelogd in een andere gebruiker op de Mac?

Bijdrager
    mowat

@ GoeieDag ,

Dat stond in één van de tijdens de OMT problemen verloren gegane reacties.

Ik heb 3 accounts maar de percentages verschijnen op geen enkel account.

Bijdrager
    GoeieDag

Het zou een font conflict kunnen zijn.

Zet de combo-update, of het macOS er overheen, zou ik zeggen.

Bijdrager
    mowat

@ Goeiedag,

ik heb de lettertypecatalogus eens nagezien maar zie nergens een opmerking dat er iets fout zou zijn.

Ik heb de laatste maanden ook geen programma’s geïnstalleerd waardoor een nieuw lettertype mee kan gekomen zijn.

Maar misschien is het inderdaad best om toch maar eens een combo-update erover te zetten , misschien best over een superduperkopie en dan zien of het daar effect heeft.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.