7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    HiSkippy

Activiteit over meerdere dagen in Ical onder Lion

Ik ben genoodzaakt vaak activiteiten over meerdere dagen te plannen. Onder SL kon dit alleen door het als hele dag activiteit neer te zetten. Daarbij gaan dus begin- en eindtijd verloren. Voor alle duidelijkheid ik praat over de maand weergave.
    Ik vraag mij af hoe dit nu onder Lion is geregeld. Is een activiteit van zeg dag 2 17.00 t/m dag 4 15.00 ook zichtbaar met aanvangstijd op dag 2 17.00. Met name de aanvangstijd in één oogopslag zichtbaar in de maandweergave is voor mij het meest “noodzakelijk”. Er is al een oud item hier over onder apps, maar dat is inmiddels bejaard, dus daarom een nieuw item.
    Ik heb (nog) geen Iphone, maar is dit probleem ook aanwezig op de Iphone en/of in Icloud?
    Ik ben nog huiverig te upgraden naar Lion, omdat ik graag de eerste bugs aan mij voorbij laat gaan. Maar deze verbetering in LIon’s Ical zou mij nu over de streep kunnen trekken.

Bijdrager
    Hansi2124

Zoals jij het aangeeft heb ik het gereproduceerd. Je krijgt dan dit te zien:

wat dit resultaat geeft in maandweergave van iCal onder Lion:

Bijdrager
    HiSkippy

Hans hartelijk dank. Dit is helaas hetzelfde gedrag als onder SL. Dat is een gemiste kans weer voor Apple.
    Hierover zijn door mij en diverse collega’s al meerdere meldingen gemaakt in het (recente) verleden. Het zou toch een kleine moeite moeten zijn die balk over alle 3 de dagen neer te leggen.
    Google agenda doet het probleemloos. Maar als je die importeert krijg je weer die “rotte” apple weergave.
    Helaas weer een teleurstelling in Apple rijker.

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan. Ik had het ook liever anders gezien….

Bijdrager
    HiSkippy

Hans is de agenda in Icloud hetzelfde als Ical?

Bijdrager
    Hansi2124

Voor zover ik het mij kan herinneren wel. Maar ik heb die optie in iCloud inmiddels uitgezet omdat het een zooitje werd…..

Bijdrager
    HiSkippy

Oke nou nog een reden om nog maar even rustig te wachten met upgraden naar Lion en Icloud.
    De Iphone laat toch nog even op zich wachten en maar eens zien wat de providers hier voor woekerprijzen willen zien voor de hardware en de totaal absurd samengestelde abo’s. Ik denk dat ik maar voor een tegoed bundel ga waar ik alle kosten uit kan betalen gezien mijn regelmatig verblijf in buitenland/buiten europa.
    Succes met het mistige gebeuren in de CLOUD.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.