12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ob1mac

Activiteit in Apple Mail

Hoi,

Een enkele keer zie ik (linksonderaan in het Mail scherm bij Mail-activiteit) dat er mail opgehaald wordt zonder dat ik nieuwe e-mail ontvang. Gaat soms om grote aantallen (enkele tientallen…).

Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken of hoort dit bij IMAP??

Bijdrager
    Yvesm007

Heb je je Ongewenste e-mail folder al eens nagekeken?

Bijdrager
    Nihilist
    ”ob1mac”

Hoi,

Een enkele keer zie ik (linksonderaan in het Mail scherm bij Mail-activiteit) dat er mail opgehaald wordt zonder dat ik nieuwe e-mail ontvang. Gaat soms om grote aantallen (enkele tientallen…).

Gebeurt hier ook bij IMAP. Als ik een dag met de laptop bezig ben geweest met mailen, dan wordt dat ’s avonds allemaal op de iMac bijgewerkt, zoals de inkomende als verzonden map.

Bijdrager
    Yvesm007
    ”Nihilist”
    ”ob1mac”

Hoi,

Gebeurt hier ook bij IMAP. Als ik een dag met de laptop bezig ben geweest met mailen, dan wordt dat ’s avonds allemaal op de iMac bijgewerkt, zoals de inkomende als verzonden map.

Gelieve alleen datgene citeren waar je op wilt reageren. dus niet zomaar op de citeer knop drukken:wink:
    Off-topic: Sorry dat ik wéér moet quoten… ><

On-topic: Hij zegt dat hij geen nieuwe mail ontvangt. (En ik vermoed daarmee ook dat hij geen nieuwe ziet verschijnen in zijn folder van inkomende berichten!!)

Bijdrager
    Bor

Zie je wel in de verzonden map mail verschijnen dan?

Bijdrager
    ob1mac
    ”Bor”

Zie je wel in de verzonden map mail verschijnen dan?

nee, dat is het maffe. Ik zie helemaal niets wijzigen. Ook niet in map met Junk mail.

Bijdrager
    Gfive

Uh indien IMAP:
    Er zit nog steeds een kleine bug in mail.app wat betreft IMAP.

Bij je account, onder advanced
    Moet je het woord “INBOX” zetten in het vlakje “IMAP path prefix”
    (uiteraard INBOX zonder de “” maar wel kapitaal.

Bijdrager
    ob1mac
    ”Gfive”

Uh indien IMAP:
    Er zit nog steeds een kleine bug in mail.app wat betreft IMAP.

Bij je account, onder advanced
    Moet je het woord “INBOX” zetten in het vlakje “IMAP path prefix”
    (uiteraard INBOX zonder de “” maar wel kapitaal.

OK, heb ik gedaan. Vertrouw je blindelings, Gfive, maar wat gaat dit eigenlijk doen?

Bijdrager
    Gfive

Dit zorgt ervoor dat je binnen komende berichten naar de juiste folders gaan.
    Tevens zorgt het ervoor dat je notes en drafts op de juiste plaats bewaard worden (indien lokaal)

Mocht je een fout melding krijgen bij het ophalen van je mail
    dan kan je ook “INBOX.” proberen. (zonder de ” “)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Euh, ik heb dat net gedaan, maar dan verdwijnen onderaan de mailboxen. Ik heb dus geen idee of dit de bedoeling is of niet?

Kan je mij uitleggen waarom dit gebeurt?

Ik wil je raad wel opvolgen, maar zo blindelings wil ik het toch niet riskeren:).

Bijdrager
    Gfive

Als het goed is is dat de folder waar je mail is komen te staan die je toestraks niet kon vinden…

Bijdrager
    ob1mac

Anyways, als je INBOX weer weghaalt (bij de prefix onder Voorkeuren/Geavanceerd worden de e-mails in de betreffende mappen weer gedownload. Niet onherstelbaar dus.

Neem aan dat INBOX bij de prefix oplossing is voor ander probleem.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.