-
Q:
Activiteit in Apple Mail
Hoi,
Een enkele keer zie ik (linksonderaan in het Mail scherm bij Mail-activiteit) dat er mail opgehaald wordt zonder dat ik nieuwe e-mail ontvang. Gaat soms om grote aantallen (enkele tientallen…).
Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken of hoort dit bij IMAP??
”ob1mac”Hoi,
Een enkele keer zie ik (linksonderaan in het Mail scherm bij Mail-activiteit) dat er mail opgehaald wordt zonder dat ik nieuwe e-mail ontvang. Gaat soms om grote aantallen (enkele tientallen…).
Gebeurt hier ook bij IMAP. Als ik een dag met de laptop bezig ben geweest met mailen, dan wordt dat ’s avonds allemaal op de iMac bijgewerkt, zoals de inkomende als verzonden map.
”Nihilist””ob1mac”Hoi,
Gebeurt hier ook bij IMAP. Als ik een dag met de laptop bezig ben geweest met mailen, dan wordt dat ’s avonds allemaal op de iMac bijgewerkt, zoals de inkomende als verzonden map.
Gelieve alleen datgene citeren waar je op wilt reageren. dus niet zomaar op de citeer knop drukken
Off-topic: Sorry dat ik wéér moet quoten… ><On-topic: Hij zegt dat hij geen nieuwe mail ontvangt. (En ik vermoed daarmee ook dat hij geen nieuwe ziet verschijnen in zijn folder van inkomende berichten!!)
”Gfive”Uh indien IMAP:
Er zit nog steeds een kleine bug in mail.app wat betreft IMAP.Bij je account, onder advanced
Moet je het woord “INBOX” zetten in het vlakje “IMAP path prefix”
(uiteraard INBOX zonder de “” maar wel kapitaal.OK, heb ik gedaan. Vertrouw je blindelings, Gfive, maar wat gaat dit eigenlijk doen?
Dit zorgt ervoor dat je binnen komende berichten naar de juiste folders gaan.
Tevens zorgt het ervoor dat je notes en drafts op de juiste plaats bewaard worden (indien lokaal)Mocht je een fout melding krijgen bij het ophalen van je mail
dan kan je ook “INBOX.” proberen. (zonder de ” “)
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.