5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    DennisKruit

Activiteit aanmaken in Agenda

Ik werk graag met de Agenda op mijn iMac. Deze wordt volledig gesynchroniseerd met mijn iPhone 4s en iPad mini.
    Een ding vind ik onhandig.

Als ik een nieuwe activiteit aanmaak, wordt standaard “hele dag” geselecteerd.
    Ik kan alleen de naam van de activiteit invullen en vervolgens de activiteit opslaan.
    Wil ik een specifieke tijdstip aan de activiteit geven, moet ik hem opnieuw openen. Pas dan kan ik een tijdstip aangeven.

Is het mogelijk om bij het aanmaken van een activiteit gelijk een tijdstip aan te geven?

Moderator
    Mac Daddy

Maak je hem op de Mac aan? Hoe doe je dat dan? Als je namelijk op de dag en tijd dat het moet plaatsvinden dubbelklikt, krijg je volgens mij gelijk een event dat die tijd heeft en een uurtje duurt. Die tijdsduur kan je dan alsnog veranderen.

Op de iOS apparaten kiest ie bij mij altijd wel de dag die je aanklikt, maar dan de tijd die het op dat moment is.

Bijdrager
    DennisKruit

Als je inderdaad een activiteit aanmaakt in de Agenda op iCloud krijg je direct een menu te zien waarin je tijd en herinneringen etc. kunt aanpassen.
    Maar op mijn iMac gebeurt dit niet.

Moet ik iets aanpassen in de instellingen bij Agenda op de iMac?

Bijdrager
    belfortmac

@denniskruit

Bij mij werkt het ook zoals MacDaddy aangeeft, het zou bij jou ook zo moeten zijn aangezien hier namelijk niets voor in te stellen valt.
    Dit is als je agenda op dag, week, of maand staat, bij jaarweergave werkt dit niet.

Bijdrager
    DennisKruit

Bedankt voor de reacties. Ben eruit. Het is inderdaad zoals Mac Daddy aangaf.
    Heel simpel: dubbelklikken op de gewenste dag en dan krijg je inderdaad het gehele menu te zien.

Ik klikte altijd eenmalig op de dag.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.