22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    iJasper

Activeringsslot eraf halen

Hoi, ik heb hier een iPhone waar een activeringsslot op zit. Het apparaat al is gewist.

Nu zegt Apple zelf op hun support pagina hier: http://support.apple.com/kb/TS4515?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Er staat dat ik na moet vragen bij degene aan wiens account die is gekoppeld, of die hem uit de iCloud kan halen.

Maar diegene zegt dat zij haar wachtwoord daar van kwijt is. Hoe is dit te omzeilen? Kan ik ‘m op de een of andere manier helemaal resetten?

Bijdrager
    hokkie

Wachtwoord kan je opnieuw aanvragen bij Apple. Hier moet je natuurlijk wat beveiligingsvragen voor beantwoorden.

Dan kan je het slot de-activeren,

Mooi systeem is het! Voorkomt dat anderen met jouw iPhone aan de haal gaan;)

Bijdrager
    iJasper

Ja, maar het account waar die aan is gekoppeld (Gmail account) is helemaal verdwenen. Mails bouncen ook terug.

Bijdrager
    hokkie

Kan je aantonen dat de iPhone daadwerkelijk eigendom is van haar? IMEI op factuur o.i.d.? Dan zou je Apple kunnen bellen.

Via DFU en herstellen gaat ook niet lukken, omdat de iPhone gekoppeld blijft aan haar iCloud account.

Bijdrager
    GoeieDag

Valt niet mee hè, sinds iOS 7, zo’n iPhone helen…

Bijdrager
    iJasper

Ja, dan zal ik even met Apple bellen. Thanks!

Bijdrager
    Pivni Pes

Begrijp ik nu goed dat als er ios 7 op staat en je het toestel wist dat je er dan nog niks aan hebt?
    Dus als mijn toestel is gestolen en ik via icloud mijn toestel wist om dat ik niet wil dat men bij mijn gegevens kan komen, dat dan het toestel nog niet bruikbaar is?

Dat zal wel geweldig vet zijn.

Bijdrager
    iJasper

Ik ben in de iCloud account gekomen, maar daar staan geen apparaten tussen. Helemaal niks. Dat moet wel zo zijn volgens die link.

Bijdrager
    Melbuuln

Je kan de iPhone of iPad wel op afstand wissen maar de Apple ID + Zoek Mijn iPhone blijven aan het apparaat gekoppeld.

Bijdrager
    hokkie

Het gaat om de “find my iphone” feature, de rest zal uiteraard gewist worden.

Bijdrager
    hokkie
    iJasper op 10 maart 2014

Ik ben in de iCloud account gekomen, maar daar staan geen apparaten tussen. Helemaal niks. Dat moet wel zo zijn volgens die link.

Deze account even op de iphone zetten en dan “find my iphone” uitschakelen. Opgelost?

Bijdrager
    iJasper

@hokkie: https://www.dropbox.com/s/ozkzweltcot35aw/Screenshot%202014-03-10%2020.34.30.png
    Dat zie ik dus. Terwijl volgens de support pagina http://support.apple.com/kb/TS4515?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
    daar de iPhone tussen moet staan, maar niet dus.
    En als ik via herstel modus op iPhone inlog met die iCloud gegevens zegt ‘ie ook dat het niet goed is.

Bijdrager
    Melbuuln

@ijasper

Als je nu toegang hebt tot de iCloud Account dan kan je toch ook “Zoek mijn iPhone” uitschakelen ??
    Instellingen > iCloud > Zoek mijn iPhone.

Bijdrager
    iJasper

Ik kan niet in de iPhone, ik zit in het installatie proces. Het apparaat was al gewist. Daar zit ik nu vast:(

Bijdrager
    GoeieDag
    Pivni op 10 maart 2014

Begrijp ik nu goed dat als er ios 7 op staat en je het toestel wist dat je er dan nog niks aan hebt?
    Dus als mijn toestel is gestolen en ik via icloud mijn toestel wist om dat ik niet wil dat men bij mijn gegevens kan komen, dat dan het toestel nog niet bruikbaar is?.

Correct.
    Het komt erop neer dat een gestolen iPhone onbruikbaar is en blijft.

Bijdrager
    hokkie

Even voor de duidelijkheid.

Je hebt de iPhone via DFU-modus herstelt/gewist? En dat is goed gegaan?
    Vervolgens doorloop je de installatie (WiFi instellen en iCloud instellen)?
    En daar blijft de iPhone hangen? Loop je vast?

In dat geval zou ik wederom de iPhone herstellen en de iCloud opnieuw instellen. Als je dan vervolgens alles doorlopen hebt, ga je naar Instellingen > iCloud > Zoek mijn iPhone en schakel deze uit. Even opnieuw opstarten en dan wederom herstellen.

Zou moeten werken…

Werkt dit niet, dan is het of erg druk op de Apple servers vanwege iOS7.1 en synchroniseert het niet goed of is er een andere iCloud gebruikt…???

Bijdrager
    Pivni Pes
    GoeieDag op 10 maart 2014
    Pivni op 10 maart 2014

Dus als mijn toestel is gestolen en ik via icloud mijn toestel wist om dat ik niet wil dat men bij mijn gegevens kan komen, dat dan het toestel nog niet bruikbaar is?.

Correct.
    Het komt erop neer dat een gestolen iPhone onbruikbaar is en blijft.

Ik wist dat het goed was, maar zo goed wist ik niet.
    Geweldig systeem dus.

Bijdrager
    Domtoren
    Pivni op 11 maart 2014

Ik wist dat het goed was, maar zo goed wist ik niet.
    Geweldig systeem dus.

Zeker maar dus wel goed opletten als je een tweede hands iPhone koopt. Activeren waar de verkoper bij staat.

Bijdrager
    Pivni Pes

Bij bij geen probleem, ik wil zulk soort zaken alleen nieuwe hebben.
    Maar als ik het toestel verkoop moet ik dit ook in de gaten houden.

Bijdrager
    GoeieDag

Er valt weinig in de gaten te houden: zet ‘Find my iPhone’ uit (ww Apple ID nodig) en hij is ‘vrij’.

Bijdrager
    Pivni Pes

Jewel, ik bedoelde meer dat ik dat dan ook doet en niet vergeet.
    Anders begint de koper te stuiteren, boze reacties en meer dan dat, zit ik niet op te wachten.

Bijdrager
    Niels

Klinkt erg verdacht, maar als je aan kunt tonen dat de iPhone werkelijk jouw eigendom is, ga dan even langs de Apple store of bel Apple…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.