10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MeesterPietje

Active X plugin voor Apple gebruikers

Voor mijn werk moet ik op een website die gebruik maakt van active X plugin.
    Safari ondersteunt dit niet, het is immers een plugin alleen voor windows.

Kent iemand dit probleem / en of een oplossing ?

Bijdrager
    Nietzman

De enige oplossing is Windows draaien in VPC op een PPC of in Bootcamp/parallels op een intel mac.

Bijdrager
    Vulture

Je kan gebruik maken van Firefox op je MAC met de active x plugin voor Firefox. Dan kan je ook op je mac deze site bekijken.

Download http://www.iol.ie/~locka/mozilla/plugin.htm#download

Bijdrager
    tarun
    ”Vulture”

Je kan gebruik maken van Firefox op je MAC met de active x plugin voor Firefox. Dan kan je ook op je mac deze site bekijken.

Download http://www.iol.ie/~locka/mozilla/plugin.htm#download

Gevonden en gedownload, maar waar plaats ik deze plugin en hoe krijg ik deze aan de praat?

Bijdrager
    Nikita

Hij werkt natuurlijk alleen met Firefox he:wink:
    Op die site staat een link met “klik hier”, dan installeert ‘ie ‘m direct binnenin FireFox. Even FF herstarten en dan zou ‘ie moeten werken.

Bijdrager
    Marius1976

Wat een interessante topic.

Ik heb het ook even geprobeerd in firefox. Heeft iemand een lijstje paraat van (leuke/interessante) websites die op grond van deze plugin niet met bijv. safari te bekijken zijn, maar nu wel met firefox door deze plugin?

Marius

Bijdrager
    tarun
    ”Nikita”

Op die site staat een link met “klik hier”, dan installeert ‘ie ‘m direct binnenin FireFox. Even FF herstarten en dan zou ‘ie moeten werken.

Dat dit alleen in FireFox werkt begrijp ik, maar het “klik hier” werkt niet omdat dan de waarschuwing “Installatie van programmatuur is momenteel uitgeschakeld…” komt. In de voorkeuren heb ik inmiddels diverse mogelijkheden geprobeerd maar niets lijkt te werken. Dus handmatig downloaden en installeren is de enige optie lijkt wel. Maar hoe is nu mijn vraag?

Bijdrager
    Nietzman
    ”Vulture”

Als je het zo zegt klinkt het wel heel makkelijk.

Ik heb het op de mac niet geprobeerd, maar hij is zo begrensd dat alleen controls voor WMP werken, andere functionaliteit zul je zelf handmatig moeten inschakelen, en daarnaast maakt het gebruik van windows API’s en zou het me dus niet zoveel verbazen als het uberhaubt niet op een mac zou werken.

Bijdrager
    Nikita
    ”tarun”
    ”Nikita”

Dat dit alleen in FireFox werkt begrijp ik, maar het “klik hier” werkt niet omdat dan de waarschuwing “Installatie van programmatuur is momenteel uitgeschakeld…” komt. In de voorkeuren heb ik inmiddels diverse mogelijkheden geprobeerd maar niets lijkt te werken. Dus handmatig downloaden en installeren is de enige optie lijkt wel. Maar hoe is nu mijn vraag?

Bij mij kan ik gewoon die voorkeuren bewerken zodat ‘ie ze wel installeert. Heb je wel beheerdersrechten op die Mac waar je het wilt installeren?

Bijdrager
    tarun
    ”Nikita”
    ”tarun”
    ”Nikita”

Bij mij kan ik gewoon die voorkeuren bewerken zodat ‘ie ze wel installeert. Heb je wel beheerdersrechten op die Mac waar je het wilt installeren?

Ik heb volledige rechten maar laat het maar zitten want ik lees hierboven bij Nietzman dat de functionaliteit zeer beperkt is.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.