12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    vinny70

Activatie scherm

Wat ik opmerk bij de Iwatch is dat het scherm niet op “altijd” actief kan gezet worden.

Wanneer ik bv. fitness of ga hardlopen, en ik mijn hartslag in het oog wil houden dan moet telkens het scherm geactiveerd wordt, bv bij polsbeweging, de hartslagmeting opnieuw opstarten.

Het zou interessant zijn indien het scherm en de hartslagmeting  wanneer gewenst constant actief zijn.

Toch een groot minpunt vind ik!

Of weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Shmoo

Dit is iets dat veel mensen graag gezien hadden als optie maar het probleem is, dat je batterij dan heel snel leeg zal zijn.

Dat merk je niet wanneer je Apple Watch nog vrij nieuw is maar na een maandje op 18 ga je dat echt wel merken aan je batterijduur.

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt een Apple Watch en je weet nog niet eens hoe dat ding heet?!

Voor wat jij wilt, is de Hartslag-app m.i. niet bedoeld. Gebruik daarvoor de Work-out app, en als je deze actief heb staan, dan is je hartslag wel continue zichtbaar, zodra het scherm geactiveerd worden. Met nog een aantal instelmogelijkheden in de presentatie, uiteraard via de iPhone in te stellen.

Bijdrager
    vinny70

<p class=”cite”>GoeieDag op 12 februari 2019 om 01:01</p>
    Je hebt een Apple Watch en je weet nog niet eens hoe dat ding heet?!

Voor wat jij wilt, is de Hartslag-app m.i. niet bedoeld. Gebruik daarvoor de Work-out app, en als je deze actief heb staan, dan is je hartslag wel continue zichtbaar, zodra het scherm geactiveerd worden. Met nog een aantal instelmogelijkheden in de presentatie, uiteraard via de iPhone in te stellen.

Goeiemorgen Goeiedag! Ben jij zo’n mierenneuker die ieder foutje in een tekst gaat banaliseren?

iWatch of Apple Watch, ik heb het begrepen!:(

Toch bedankt voor uw pit, euch tip!

Bijdrager
    jorikcaljouw

Als je dat niet wilt, kun je ook instellen dat de Watch terug gaat naar de app die actief was i.p.v. altijd naar de klok. Maar ja dat wil je wellicht ook niet altijd? De fitness apps houden zichzelf actief, dus voor hardlopen/fitness is dat wel de handigste manier ja!

Bijdrager
    GoeieDag

vinny70 op 12 februari 2019 om 09:15
    Goeiemorgen Goeiedag! Ben jij zo’n mierenneuker die ieder foutje in een tekst gaan banaliseren?

Mierenneuken/banaliseren gaat bv over ‘d’ of ‘t’ achter een ww in je tekst. Hier gaat het over het gebruik van een compleet andere naam.

Maar blijf jij maar lekker dommig over Iwatch lullen, als je daar blij van wordt. Ga ik verder spelen met mijn MacHPEliteBook en Applefoon.

Bijdrager
    vinny70

<p class=”cite”>GoeieDag op 12 februari 2019 om 11:15</p>

vinny70 op 12 februari 2019 om 09:15
    Goeiemorgen Goeiedag! Ben jij zo’n mierenneuker die ieder foutje in een tekst gaan banaliseren?

Mierenneuken/banaliseren gaat bv over ‘d’ of ‘t’ achter een ww in je tekst. Hier gaat het over het gebruik van een compleet andere naam.

Maar blijf jij maar lekker dommig over Iwatch lullen, als je daar blij van wordt. Ga ik verder spelen met mijn MacHPEliteBook en Applefoon.

Ik stel gewoon een vraag waar ik een simpel antwoord op verwacht!

Daarvoor dient een forum. Dat er wel eens een foutje getypt wordt, ach dat kan gebeuren.

Een forum is geen sollicitatiebrief, mijn gedacht!

Bijdrager
    GoeieDag

Best. (Alhoewel diegenen die jou gaan antwoorden daar ook niet voor betaald worden of zo. Dus dat dwingende “simpele antwoord verwacht” kun je ook wel achterwege laten.)

heb je mijn advies al uitgeprobeerd?

Bijdrager
    vinny70

Gisteren gaan hardlopen met de Workout app. Het scherm blijft niet actief.

Volgende keer de Nike Run Club of de Runtastic Pro app eens proberen.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 11 februari 2019 om 20:49
    Dit is iets dat veel mensen graag gezien hadden als optie maar het probleem is, dat je batterij dan heel snel leeg zal zijn….

Ik heb een tweedehands LG Watch R, waarvan het scherm altijd aan staat (en dat altijd aan is ook keihard ‘in your face’, want dat is net een zaklantaarn). Ik zet alleen ‘s-nachts het scherm uit, anders kan ik niet slapen. Die batterij gaat nog steeds twee volle dagen mee.

Dat moet Apple ook wel lukken toch?

En al lukt dat niet; het zou toch fijn zijn als je dat zelf mocht beslissen.

Voor de meeste mensen is een volle dag gebruik ook al prima.

Bijdrager
    Shmoo

Gisteren gaan hardlopen met de Workout app. Het scherm blijft niet actief.

Dat blijft het ook niet, je zal altijd je arm moeten optillen om het scherm te activeren.  Stroombesparing.

Koop een ander device als hartslag het enige is dat je continu wilt zien tijdens het fitnessen. Dat soort device is de Apple Watch niet.

En al lukt dat niet; het zou toch fijn zijn als je dat zelf mocht beslissen.

Begrijp je zelf wat daar staat.  ?  🙄

We hebben het hier over Apple. Het enige dat jij zelf mag bepalen is met welke bankpas je de producten afrekent.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat heb je aan een geactiveerd scherm waar je niet op kijkt?

Als je je arm beweegt om op het scherm te kijken, wordt het geactiveerd. Dus du moment dat je er naar kijkt, staat ie aan.

Mocht dat bij @vinny70 niet zo zijn, moet ie hier even lezen over een mogelijke oplossing: Je Apple Watch inschakelen en uit de sluimerstand halen (tweede item: Het scherm van de Apple Watch uit de sluimerstand halen)

Precieze en continue hartslagmeting vergt veel van zo’n klokje, dus men moet er wat op verzinnen om niet al halverwege een lange run leeg te komen staan. Apple kiest dan voor nauwkeurigheid, waarheid; sommige andere merken interpoleren en extrapoleren gewoon wat waarden die ze af en toe meten. Keuzes. Ik weet wel wat IK liever heb.

……..

En wat jouw klokjes allemaal weer kunnen KW, is in dit topic niet relevant. Maar maak rustig eens een topic (met sticky!) aan “Wat KarelWillem allemaal wel heeft en kan, en Apple niet!” Kun je lekker los gaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.