7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Djmichel

Actionscript 2 of 3 – discussie [poll]

Hey iedereen,

Sinds Flash Player 9 word er de mogelijkheid gegeven om Actionscript 3.0 te gebruiken. Inmiddels zijn we natuurlijk bij Flash Player 10 gearriveerd.;)

Ik ben inmiddels al weer een paar jaar bezig met flash en heb me tot heden bezig gehouden met Actionscript 2.0

Inmiddels staat er een weer een flash project voor mij op de stoep en ben ik toch eens gaan kijken wat actionscript 3.0 voor mij kan betekenen. Ik kwam o.a. op deze site terecht. http://www.adobe.com/devnet/actionscript/articles/six_reasons_as3.html

Er zijn dus een hoop opties. Maar nu de grote vraag, is het al verstandig om over te stappen. Met name omdat nog niet alle internet gebruikers hun computer up to date hebben. Hierin kan ik het natuurlijk mis hebben.

Ik ben erg benieuwd wat jullie flashers inmiddels gebruiken. Ik kon hier nog niet echt een discussie over vinden. Mocht die er toch zijn dan zie ik daar graag de link van.;)

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.

Bijdrager
    sanius

De meeste mensen hebben wel de nieuwste flashplayer (en anders wordt gevraagd deze te downloaden als anders het swfje niet kan worden afgespeeld). Dit zou dus niet in je afweging moeten voorkomen. Daarnaast ben ik van mening dat internetters gewoon alles op tijd moeten updaten (heb er nog steeds een hekel aan dat zo veel mensen IE 6 gebruiken, ik moet telkens mijn ontwerpen aanpassen zodat het er ook goed uitziet zonder png’s e.d.)

Ik vind zelf AS 3 behoorlijk lastig, het steekt net wat anders in elkaar en je moet dus veel dingen afleren en opnieuw aanleren.
    Een vriend van me zweert echter bij as 3 omdat je hier schijnbaar meer mee kunt doen. Ook heb ik begrepen dat as 3 sneller zou werken dan as 2. Ben er wel mee bezig om te leren.

Wat ik zelf vind is dat als je aan de slag gaat met as 3 dat je je meer een programmeur voelt dan bij as 2. Het voelt als een ‘serieuzere’ taal en er zit meer consistentie in de taal waardoor (als je het eenmaal kent) makkelijker is om mee te werken.
    Ik zou me in ieder geval erin verdiepen omdat je later, als je met andere flashontwikkelaars moet samenwerken, weet waar je het over hebt en kunt meekomen met de rest.

Inactief
    Anoniem

Ik ben direct overgestapt van AS2 naar AS3 en heb er nog geen moment spijt van gehad.
    Eens je het onder de knie hebt is het gewoon dezelfde denkwijze als AS2

Bijdrager
    Rvdb

Als je nu van beide talen weinig tot niets weet zou ik zeker voor as3 gaan. Er is nou eenmaal niet voor niets een nieuwere versie van as. Ik ben nu nog veel bezig in as2, puur omdat ik dat altijd geleerd heb.

Inactief
    Anoniem
    ”Rvdb”

Als je nu van beide talen weinig tot niets weet zou ik zeker voor as3 gaan. Er is nou eenmaal niet voor niets een nieuwere versie van as. Ik ben nu nog veel bezig in as2, puur omdat ik dat altijd geleerd heb.

Idem!
    Ik flash al sinds de Flash 5 versie en ik gebruik nog steeds AS1 en AS2. Doet het prima. Ik doe tegenwoordig weinig meer in flash, maar wat ik moet doen gaat makkelijk in AS2.

Maarrr, ben je nieuw dan raad ik AS3 aan. De voordelen van AS3 staan op menig sites.

Bijdrager
    Djmichel

Ik ben inmiddels al wat verder in het browsen van de voor en nadelen.

Ik ben er wel achter dat het voornamelijk afhankelijk is wat de doelstelling van de site is. Het flash gedeelte waar ik voor aan het nadenken ben is gericht op bedrijven. Maar ik vraag me af of de gemiddelde bedrijfs pc wel de nieuwste versies van flash hebben.

Een gemiddelde bedrijfs pc, welke flash zou die draaien?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.