5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

actieve schermhoeken verticaal scherm

Hoi,

heb 2 monitoren (1200×1600 verticaal en 1600×1200 horizontaal) aan imac hangen. Heb een er van nu verticaal gezet, wat handiger met de software. De actieve schermhoek op de imac is nu verschoven naar de de verticale monitor er naast. Hoe kan dat?

Bijdrager
    jebman

Of beter, hoe herstel ik de hoeken op iMac scherm?

Bijdrager
    McMeller

Ik heb even geen Mac met meerdere schermen beschikbaar (morgen wel), maar volgens mij kent het hele verhaal altijd maar vier hoeken. Linksboven is de linker bovenhoek van je linker scherm. Rechtsonder is de rechter onderhoek van je rechter scherm.

Als dat niet zo is, en het is wel per scherm instelbaar, kan het niet anders zijn dan dat de voorkeuren automatisch op ieder scherm openen.

Beantwoordt dit je vraag of heb ik die niet goed begrepen?

Bijdrager
    jebman

deels, met de extra schermen in landscape zijn de 4 actieve hoeken van de imac, nu met een verticaal scherm is het verticale scherm er bij getrokken

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik het goed begrijp zijn dit de interactieve hoeken van je scherm(en):

maar wil je ze eigenlijk zo hebben:

Ik vermoed dat de computer de eerste bovenhoek kiest als actieve, in plaats van de meest rechtse of linkse, wat (als je het mij vraagt) logischer zou zijn. Het lijkt me sterk dat je hier iets aan kunt doen, behalve dan bij Apple klagen wat niet echt onmiddellijk uitwerking zal hebben:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.