9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterReyntjens

Actieve pagina

Ik zit momenteel met een navigatie probleem.
    Als een pagina actief is, dan moet de navigatie dit aantonen en dit heb momenteel gedaan adhv een label.

Het ziet er als volgt uit

Alles ok, maar explorer geeft hier problemen zoals je hier kan zien.
    http://browsershots.org/screenshots/6305ad2ee53e4afc6fd2cdee64f91f10/

In alle andere browsers (firefox, safari, camino, IE7) werkt de navigatie perfect, enkel in de 6 werkt het niet.

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?
    Kan iemand me zeggen of het gebruik van een label goed is qua seo?

Bijdrager
    iJoost

Ehm… Nee, labels zijn voor controls. Radiobuttons en check boxes bijvoorbeeld.

Ik zou gewoon een class op de bewuste li-tag zetten als ik jou was. Classes zijn voor de hand liggende de manier om onderscheid te maken tussen dezelfde tags in die gevallen waarin je een andere CSS wilt toepassen.

(Een id kan ook. Maar elk id mag altijd maar één keer voorkomen op de pagina. Id’s zijn vooral handig voor JavaScript.)

Bijdrager
    WouterReyntjens

Ok zal het aanpassen in de originele pagina.

Weet iemand de oplossing voor het andere probleem?

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

Kun je je tijd niet beter besteden aan het bestuderen van CSS ipv elk forum dat ik bezoek om raad te vragen voor je probleem?
    Iedereen heeft gezeik met IE6, de professional kan het oplossen, ………

Bijdrager
    WouterReyntjens

Ik kan het hele gedoe maken in valid css maar er is maar 1 browser die het niet goed wil tonen.
    Als je geen nuttige commentaar hebt, laat het dan gewoon zo!

Bijdrager
    tinus_omt

Misschien dat je het ondertussen hebt veranderd, maar in Safari werkt het nu ook niet goed, de Home knop staat nu rechts aan de pagina. Je kan dat bijvoorbeeld oplossen met ‘clear: both’ als stijl.

Het label element is inderdaad niet bedoeld waar jij het voor gebruikt, het idee is dat je een label aan controls kunt koppelen zodat als je op het label klikt, de control de focus krijgt. In het reactieformuliertje op deze site zou dat bijvoorbeeld van toepassing zijn op het woord ‘Onderwerp’ aan de linkerkant, met een <label for=”subject”> zou als je daar op zou klikken de cursor in het onderwerpvak verschijnen.

Als je gewoon een willekeurige stijl op een specifiek element wil plakken kun je inderdaad beter een class gebruiken (alleen als je zeker weet dat het bij 1 blijft kun je een ID gebruiken), en als de tekst van zichzelf geen element heeft kun je afhankelijk van de situatie een div of een span maken.

Bijdrager
    WouterReyntjens

Ik heb momenteel al wat zitten werken in een nieuw bestandje.
    Ik heb gekozen voor een span element ipv een label.

De elementen in het menu zouden (binnen enkele dagen) door een db gegenereerd worden dus een id toekenen is niet zo handig vind ik persoonlijk

Bijdrager
    Almerrrrr

Waarom geef je niet gewoon zoals iJoost aangaf de li een class mee (<li class =”active”>)
    Dan ben je overal van af.

Bijdrager
    WouterReyntjens

Omdat ik in ruby een functie gebruik die link_to_unless_current heet en het is veel makkelijker om een tag zoals span toe te voegen, vandaar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.