6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

ACRyan PlayOn Mini 2 streamen bestanden

Beste leden,
    Ik heb een AC Ryan PlayOn mini 2. Hij is net nieuw en ik heb al gelezen dat door Mac Os Lion het SMB protocol niet meer werkt.
    Wie kan mij helpen om de bestanden op mijn mac wel te kunnen streamen met de AC Ryan??
    Via google kwam ik nog niet tot een goede oplossing, vandaar mijn vraag aan jullie

Ik heb de AC met een ethernet kabel aan mijn TimeCapsule hangen.

gr Len

Bijdrager
    eric.tillemans

Zelfde probleem gehad. Gebruik NFS manager. Dit werkt perfect. Daarna met je playon via NFS inloggen op je mac. Zie hier voor beschrijving.

First of all lets go over the settings on the iMac:

When you open NFS manager, got to the share definitions (that’s under the header NFS server). In the right screen you click on the + button.
    Now you will see the name /Users underneath the header shared folders. Select this and click on the button select.
    Now a finder screen will open. Just browse to the folder you want to share and select it. Click on the button select.
    This you will have to do separate for all the folder you want to share.
    Make sure the folders you want to share won’t have a space in them. I had to change some names. For example I changed the name of the folder “NZB Downloads” to “NZBDownloads” This is because otherwise you won’t be able to share them through NFS.

Now we need to enter the settings in the POHD

This is much easier than most think. Go to browser and than select NFS. IN this folder you have to press menu on the remote control. Select add.
    In the popup screen you have to enter the IP-adress of the computer on which the shared folders are situated. And enter the name of the folder you shared. Don’t put anything strange here. Only the name of the folder will do. For example:
    NZBDownloads or NZBDownloads/complete. You won’t have to enter the / in front of the first folder name. Only if there are subfolders you are sharing.
    Repeat this for all the folders you want to share.

Bijdrager
    Lennertpichel

Heb ik gedaan via NFS. Ik kan nu me bestanden zien maar afspelen gaat traag. Hij laadt de films maar de Ryan blijft hangen…

Bijdrager
    toondevet

ik heb dit probleem ook, ik heb een map aangemaakt op de HD van de mac en deze toegevoegd aan de nfs in de ac ryan, werkt goed, echter ik heb alle films op een externe HD staan, heb de externe HD nu toegevoegd aan NFS manager op de Imac : Volumes/WDEXTERN/FILMS

als ik dit nu invoer in de NFS op de ac ryan,dan krijg ik echter niet de map in beeld, doe ik nou iets verkeerds ?
    het moet toch ook kunnen met een Externe HD ?

hoor graag

Bijdrager
    toondevet

uiteraard ook het IP adres:-)

Bijdrager
    toondevet

heb het werkend, wat ik nu anders heb gedaan ? joost mag het weten, maar nu doet ie het:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.