5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

Acrobat Pro met snijtekens op A3 printen (ipv a4)

Ik heb een document zonder snijtekens. Nu wil ik in Acrobat A3 kiezen(om een a4 document met snijtekens te printen) en dat lukt me al niet… Acrobat biedt alleen A4 aan (in alle andere programma’s kan ik ook a3 kiezen).

Als het me inderdaad lukt om A3 te kiezen wil ik het PDF bestand weer bewaren met snijtekens…

Kan ik snijtekens toevoegen in het pdf formaat of kan dat alleen maar met printen?

Bijdrager
    Ferdinand

ja hoor:
    in bestand pagina instelling A3 kiezen

appel p
    onder geavanceerd tekens en aflooptekens selecteren wat je wilt (vergeet eventueel je afloop niet!)

succes

Bijdrager
    Blieper

Waarschijnlijk heb je een A4 printer als ppd actief, dan krijg je idd geen A3.
    Zet de Printerconfiguratie op “Adobe PDF”, dan kun je behoorlijk wat Paginaformaten aangeven.

Succes

Bijdrager
    olbo

Het formaat is gelukt maar paskruizen toevoegen niet. Althans, zodat ik het weer als pdf bestand weg kan schrijven…

Bijdrager
    Blieper

Ik weet niet hoe je het formaat hebt aangepast maar waarschijnlijk zoals ik voorheen vertelde.
    Nou als je daar in PageSetup als paginaformaat A3 kiest en bij Geavanceerd aangeeft dat je snijtekens wilt, zie ik ze wel degelijk staan, dus dan moet het lukken.
    Waar je dan wel even nog voor moet kiezen is dat je op de knop PDF klikt in het printervenster en kiest voor; Bewaar als PDF of via de Distiller, dan PDF via Postscript!!

Nou succes, en laat het even weten ander mail me geerust!!

:wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.