12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    maud

Acrobat en illustrator verschil in dikte lijn

We hebben van een klant een PDF aangeleverd gekregen met behoud van illustrator.
    Nu openen we het PDF document in illustrator en is de lijndikte van de tekening de helft kleiner dan zoals hij in Acrobat weergegeven wordt.

Vreemd maar erg vervelend. Heeft iemand dit al een keer meegemaakt?

Of weet iemand wat ik hier aan kan doen?

:cry:

Bijdrager
    computer space

Illustrator heeft anti-aliased weergave en acrobat niet. Daardoor ziet alles er in Acrobat vetter uit. Zet anti-aliasing eens uit in Illustrator en kijk dan nog eens.

Bijdrager
    maud

Als ik het pdf via plaatsen in mijn document zet is de lijn van de pdf nog steeds dikker dan het geopende pdf document in illustrator.
    Anti-aliasing heeft hier geen werking op.

Bijdrager
    Ferdinand

kijk eens in de voorkeuren van acrobat 7 pro onder paginaweergave en zet dan ‘gladde lijnen ‘ uit, misschien is er ook iets met overdruk aan de hand die kun je dan ook meteen uitzetten

succes

Bijdrager
    computer space

Misschien staat de PDF op een lage resolutie, bijvoorbeeld 300dpi. De dunst mogelijke lijn is dan dikker dan in Illustrator kan. Gaat het alleen om dunne lijnen, of ook om dikke?

Bijdrager
    Ward

Heb je de pdf misschien gecertificeerd? Dan heb je kans dat acrobat de lijndikten heeft aangepast aan het pdf-profiel?
    Als je dunnere lijnen hebt dan het profiel aankan worden ze dikker gemaakt…

Bijdrager
    Macosx

Al geprint ???

8)

Bijdrager
    maud

Ja ik heb hem geprint en daar zit verschil in net als op het beeldscherm.
    Zover ik kan zien is de geleverde PDF niet gecertificeerd.

Het verschil is een de dubbele lijndikte.

Bijdrager
    Coccotti

Is het toevellig een bestand van een architect oid?

Bijdrager
    maud

nee, maar ik weet ook niet precies wie het bestand gemaat heeft en hoe en in welk programma.

Bijdrager
    Ward

Toch maar proberen te achterhalen van wie het is en telefonisch overleggen denk ik…
    Of de lijndiktes aanpassen en het zsm vergeten :(

Bijdrager
    maud

Helaas kan de persoon die het document gemaakt heeft niet gebeld worden. (Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken)
    De lijnen aanpassen doen we nu al, alleen ik had gehoopt dat iemand mij antwoord kon geven op deze vraag.
    Helaas:|

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.