4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    macmaus

Acrobat DC kleurscheiding verschil

Mijn collega heeft de update van Acrobat Pro DC naar versie 2019 gedaan, en nu zien we kleurverschil in de kleurscheidingen. Niet alleen ten opzichte van het originele Indesign document, maar ook op een andere (verder identieke qua software, kleursettings en OS) machine met een “oudere” Acrobat Pro DC versie (2018).

Ink manager geeft aan dat er verschil in de inktdensiteit zit in Yellow tussen de oude (2018) en nieuwe (2019) Acrobat. Oude densiteit is 0,000 nieuwe is 0,16. Adobe customer support komt er ook niet uit. Ze zeggen dat het in Indesign zit, maar als dezelfde PDF er in twee Acrobat versies verschillend uitziet, geloof ik dat niet.

Iemand enig idee waar we het moeten zoeken?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Kleuren in een PDF zijn “apparaatonafhankelijk” dwz ze bevatten geen kleurenprofiel. De waardes in de PDF staan dus vast, veranderen niet meer. Als je nieuwe versie van Acrobat de kleuren anders weergeeft (op je scherm) dan moet je de colormanagement instellingen controleren (onder preferences) kijken of die hetzelfde zijn tussen de versies. Verder, die Ink Manager zegt iets over de te gebruiken inkt, niet over de densiteit van je film. Je zou die waardes uit je oude Acrobat kunnen overnemen in je nieuwe, als je wilt.

Bijdrager
    macmaus

@EagerBobNerd: Die colormanagement instellingen heb ik ingesteld via Adobe Bridge, zodat die over de hele Creative Suite gelijk zijn, en die zijn dus ook identiek. Maar Acrobat geeft de inktopbouw anders weer in de 2019 DC versie.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

OK en heb je het gecontroleerd? Verschil in instellingen is het enige dat ik kan bedenken dat het verschil in weergave kan verklaren.

Ink manager verandert de kleuren in het document niet:

The Ink Manager provides control over inks at output time. Changes you make using the Ink Manager affect the output, not how the colors are defined in the document.

ink manager

Hoe dan ook, de densiteit van yellow, of welke kleur inkt dan ook kan natuurlijk nooit 0 zijn, dat klopt niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.