8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Achterstevoren en/of op zijn kop tikken

Ik heb al enkele malen voor gehad dat ik bij het intikken van een site in firefox plots mijn tekst achterstevoren zag verschijnen.
    bv. http://www.google.be verscheen dan als eb.elgoog.www. En natuurlijk werd die site dan niet herkend. Ik vermoed dat het fenomeen zich voordoet door misschien per vergissing twee toetsen tegelijk in te drukken of door een andere toetsencombinatie die zoiets oproept. Gelukkig stopt de toestand telkens na het uit- en terug inloggen.
    Ik ben toch eens op het web gaan zoeken wat de reden kan zijn en hoe ik de toestand zou kunnen omkeren zonder uit te moeten loggen , want als ik door per vergissing die toestand oproep door één of meerdere toetsen in te drukken dan zou het omgekeerde ook moeten werken.
    Nu blijkt dat dit zich bij meerdere mensen voordoet maar ik ben er nog niet uit hoe je het oplost.
    Ik vond nu ook een forum waar men al een jaar over dat achterstevoren tikken discussieert :
    http://tipotheday.com/2007/08/26/wtf-is-this-character/
    Uit de teksten blijkt dat men het inderdaad zelf kan oproepen , en er staan zelfs voorbeelden bij waar men niet alleen achterstevoren tikt , maar tegelijkertijd de tekst ook op zijn kop tikt. Uit de vele antwoorden lijkt het echter bij sommigen wel , bij velen niet te lukken. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet goed hoe het werkt , zeker niet hoe men de tekst op zijn kop krijgt.
    Ik heb het tekentje dat verantwoordelijk zou zijn voor het achterstevoren tikken uit de tekst gekopieerd en in teksteditor gezet en daar lukte het inderdaad als men de cursor voor het teken zet om alles achterstevoren te tikken. Maar ik weet dus nog steeds niet , waar ik in feite naar zocht , hoe ik zonder dat teken de kopieren die toestand oproep. Of wordt dat teken (zo’n klein vierkantje)misschien door een bepaalde toets of toetsen opgeroepen?

Is er misschien iemand die een antwoord op die eigenaardigheid weet ? ( het lijkt me trouwens wel eens leuk om iemand een brief te sturen achterstevoren en op zijn kop !)

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Regex
    Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij worden twee letters ‘achterste voren’ getypt en dan is alles weer normaal.

Bijdrager
    mowat

Aan Regex ,
    dank voor je reactie , maar niet iedereen is computerexpert en niet iedereen kan dit technisch engels lezen of begrijpen.
    Dus als het zo eenvoudig is , dan graag even enkele eenvoudige antwoordjes op mijn gestelde vraag :

1. Door welke toetsen die ik indrukte krijg ik dat ongewilde achterstevoren effect en hoe herstel ik zonder uitloggen?
    2. Hoe laat ik mijn computer zo’n tekst vrijwillig achterstevoren tikken ?
    3. Hoe lukt het die kerels uit die site van de tekst achterstevoren en bovendien op zijn kop te zetten ?
    (uʍop ǝpısdn ƃuıʇıɹʍ sɐ unɟ sɐ ʎlɹɐǝu ʇou s,ʇɐɥʇ).

Aan Karel-Willem.
    Dat klopt , maar als je met je pijltjestoets telkens een teken naar links gaat krijg je de tekst andersom. Dus je kan zo een tekst achterstevoren zetten. Als het zich echter ongevraagd bij me voordoet dan wordt gewoon alles achterstevoren getikt , zonder aan die pijltjestoets te komen.

m vr gr en dank bij voorbaat voor een antwoord.

mowat

Bijdrager
    mowat

Dus , Regex , besluit ik , zo eenvoudig zal het antwoord niet zijn , als er na 3 dagen nog geen reactie terugkomt .

m vr gr

mowat

Bijdrager
    KarelWillem
    ”mowat”

….Aan Karel-Willem.
    Dat klopt , maar als je met je pijltjestoets telkens een teken naar links gaat krijg je de tekst andersom. Dus je kan zo een tekst achterstevoren zetten….

Lol. Ja, dat snap ik.

Kijk, dat kan zonder een toetscombinatie of teken ook nog wel:

!?lew ej eiZ

Bijdrager
    mowat

Dat is zo Karel-Willem ,

Ik ben er , zoals je ziet in mijn reactie , ook niet uitgekomen. Bij mij komt die toestand automatisch , en dan zonder met pijltjestoetsen te werken , maar in die link kunnen die jongens dat blijkbaar met zo’n vierkantje. En als ik dat kopieer dan moet je , zoals je zelf gezien hebt , met pijltjestoetsen gaan werken , wat anders ook zou lukken.
    IK hoopte dan Regex die antwoordde dat alles duidelijk was , zou gereageerd hebben om mijn 3 vragen en dat ik zoals die kerels op dat forum ook zou weten hoe die dingen werkten. Maar ik heb dus nog geen antwoord ontvangen.

m vr gr

mowat

Bijdrager
    mowat

Als je lang genoeg zoekt vind je zelfs de gekste dingen…

tawoM .neteorg ekjiledneirv teM .nettez et pok njiz po snevet ne negjirk et nerovetsrethca tsket njim mo tkuleg kjilednie em si teH

m vr gr
    Mowat

Oh , sorry , dat is dan weer rechtgezet!

ʇɐʍoW ˑdoʞ uj!z do ʇə!u ƃou puoʇs j!ɥ ɹɐɐɯ ´ ʇəzəƃ uəɹoʌəʇsɹəʇɥɔɐ |əʍ ʇsʞəʇ əp pɐɥ ʞ! ´ ʎɹɹoS

m vr gr
    Mowat

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.