3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Ritsurt

Achtergrondafbeelding/watermerk plaatsen op enkele pagina's (Word 2011)

Hoi,

Ik ben bezig met een groot document in Word waarin ik verschillende hoofdstukken heb. Elk hoofdstuk heeft een apart blad met een hoofdstukaanduiding. Hierachter wil ik graag mijn bedrijfslogo in plaatsen in de achtergrond. Nou weet ik dat dit kan met de watermerk optie maar dan krijg ik hem op elke pagina, ik heb het maar op ongeveer 10 pagina’s nodig. Echter als ik een gewone afbeelding invoeg kan ik niet de optie wassen gebruiken die de afbeelding lichter maakt waardoor de tekst beter zichtbaar is en de afbeelding gaat zich dan houden aan de marges. (Ik wil de afbeelding van van rand tot rand hebben)

Ik lees verschillende dingen over achtergrondafbeeldingen en watermerken maar niet specifiek over wat ik wil.

Ik wil het onderstaande resultaat bereiken zonder gebruik van watermerk.

Bijdrager
    Ostinato

Ik denk dat je een sectie-einde moet invoegen vóór de pagina’s waar je het watermerk niet wilt. Na een sectie-einde kun je dingen als kop- en voettekst, achtergrond en (volgens mij ook) watermerk wijzigen.

Zie ook hier: http://office.microsoft.com/nl-nl/mac-word-help/een-sectie-einde-invoegen-verwijderen-of-wijzigen-HA102929536.aspx

Bijdrager
    macmaus

Afbeelding in Kop- of voettekst plaatsen (invoegen – Foto – Afbeelding uit bestand) en dan met rechtermuisklik of Control-klik Afbeelding opmaken:
    – Indeling achter tekst plaatsen (evt Horizontaal uitlijnen – midden) en verder plaatsen/schalen naar wens.
    Hou er rekening mee dat Word niet aflopend kan printen, en ook een PDF vanuit Word is volgens mij niet aflopend, dus hou je een witte rand rondom je print/pdf.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.