9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Gastonw

Achtergrond website Photoshop

Hallo,

Ik heb een website gemaakt in Photoshop, alleen ik wil nu een pattern als achtergrond. Ik heb het grootste gedeelte gewoon transparant in Photoshop, en toen ik in de HTML editor het pattern als achtergrond instelde, kwam het overal, behalve achter het gedeelte dat ik in Photoshop gemaakt had. Hoe moet ik dat doen?

Mvg

Geblokkeerd
    Anoniem

Klinkt alsof jouw “transparant” niet “transparant” is:)

Heb je een plek waar we de boel kunnen bekijken?

Bijdrager
    Gastonw

Oke, dit is heel raar. Ik wilde m op internet zetten, opende m nog even en nu doet ie het opeens wel :S. Heel vreemd. Maarja, het is dus gelukt:D

Bijdrager
    Gastonw

Kleine update: Ik heb gevonden waar het aan lag. Ik had de website afbeeldingen als GIF opgeslagen, maar dat moest natuurlijk PNG zijn ;).

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom? Sec gezien zijn er meer browsers die GIF transparantie goed weergeven dan PNG.

Bijdrager
    Gastonw
    ”cailin

Waarom? Sec gezien zijn er meer browsers die GIF transparantie goed weergeven dan PNG.

ik weet het ook niet. Het werkte gewoon niet als GIF.

Bijdrager
    DouweM
    ”cailin

Laten we allemaal massaal PNG transparency gaan gebruiken, zodat IE6 eindelijk uitsterft.

Bijdrager
    Koetjesreep

Denk dat jij het niet snapt.
    Je doelt op de consument, maar het zijn juist de bedrijven die grootgebruiker IE6 zijn. Waarom? Omdat hun dure en belangrijke applicaties voor IE6 geschreven zijn.

Bijdrager
    DouweM

Ik weet het, ik weet het. Het is een trieste zaak, die Internet Explorer 6. Zowel de browser zelf, als zijn “onuitsterfbaarheid”. Heeft wel wat weg van onkruid…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.