8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ajvankesteren

Achtergrond op twee monitoren

Misschien mis ik iets heel erg eenvoudigs, maar ik kan geen simpele manier vinden om een voor twee monitoren gemaakte achtergrond netjes geplaatst te krijgen…

Ter illustratie: ik heb een aantal achtergronden van 3200×1200 en 3360×1050 die ik volledig uitgerekt over de schermen van m’n iMac 20″ en Acer 22″ monitor wil plaatsen (dus de rechterhelft van het beeld op het ene scherm, en de linkerhelft op het andere, zodat het -min of meer- aansluit). Via systeemvoorkeuren krijg ik dat niet voor elkaar – alleen maar op beide schermen hetzelfde beeld. ‘k Heb het nu opgelost door twee aparte achtergronden te maken en op elke monitor een ander te gebruiken. Dat werkt, maar is niet echt :apple:-simpel.

Mis ik een simpele instelling, of is hier andere, 3rd party software voor, of blijft het klooien met PhotoShop?

Bijdrager
    karf

Volgens mij kan dat niet hoor…
    Zoals jij het nu hebt gedaan is goed. Zo werkt het nou een maal.

Bijdrager
    iJeroen

Dit moet wel kunnen, maar volgens mij niet in systeemvoorkeuren… ik ga wel even zoeken…

Bijdrager
    iJeroen
    Bijdrager
    ajvankesteren

Heb het linkje van iJeroen even geopend, maar de daar geopperde Tile-modus werkt dus niet. Blijkbaar toch weer iets van Apple dat ‘doens’t just work’. Ach ja, lang leve PhotoShop zullen we maar zeggen, tenzij iemand een andere suggestie heeft natuurlijk – ik hou me aanbevolen.

Bijdrager
    iJeroen

Volgens veel site’s kan Apple veel meer met 2 schermen dan Windows…
    Het hoort wel makkelijk te kunnen, maar daar staat wel duidelijk bij dat de Mac Pro 2 schermen ondersteund, dus niet dat elke 2e hands mac dat aankan…

Moderator
    unSOUND
    ”iJeroen”

Het hoort wel makkelijk te kunnen, maar daar staat wel duidelijk bij dat de Mac Pro 2 schermen ondersteund, dus niet dat elke 2e hands mac dat aankan…

Waar jij nu naar linkt heeft echter helemaal niks met de vraag te maken. Aan een Mac kun je wel 8 schermen hangen als je dat wilt, maar de vraag is of het mogelijk is om 1 grote wallpaper door OS X te laten verdelen over de schermen, en dat kan niet. Je zult aparte wallpapers moeten maken en die per scherm toewijzen.

Bijdrager
    iJeroen
    ”unSOUND”
    ”iJeroen”

Waar jij nu naar linkt heeft echter helemaal niks met de vraag te maken. Aan een Mac kun je wel 8 schermen hangen als je dat wilt, maar de vraag is of het mogelijk is om 1 grote wallpaper door OS X te laten verdelen over de schermen, en dat kan niet. Je zult aparte wallpapers moeten maken en die per scherm toewijzen.

Waar ik naar link is een website waar je een mac ziet op twee beeldschermen die in elkaar overlopen, dus het heeft wel degelijk te maken met dit topic. Daarbij staat duidelijk dat een Mac Pro dat ondersteund, wat het minder logisch maakt dat elke mac dat kan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.