7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dydric

Achtergrond gradient strepen

ik heb een probleem met het achtergrond-plaatje op mijn site. Het is een gradient-plaatje (.png), maar op sommige computers komen er allerlei strepen in de achtergrond. Bij andere computers is er niks aan de hand. Weet iemand waardoor dit komt en of er een oplossing voor is….?

http://www.dydric.com

Bijdrager
    klaus

Alles hangt af van de kleurendiepte-instelling op het scherm van die gebruikers.

Uw gradient gebruikt bijv 1 miljoen kleuren gradaties, als mijn scherm maar 300.000 gradaties kan tonen, dan zal ik strepen zien, hardere overgangen van kleur naar kleur dus.

Een normaal, hedendaagse videokaart kan uw gradiënt moeiteloos aan, maar er zijn dus nog wel gebruikers die op oudere systemen werken.

Bijdrager
    QriZ24

nog niet alle browsers ondersteunen PNG, misschien dat het daardoor komt. Ik kan hem op explorer en safari (Mac) in ieder geval prima bekijken.

Bijdrager
    Dydric

ja ik had png gebruikt omdat ik dacht dat het hierdoor misschien wel zou overgaan… bij jpeg en gif had ik ook dit probleem…

ik blijf het wel raar vinden dat ‘gewone’ img.bestanden wel goed worden weergegeven…

Bijdrager
    PietjePuk

Bij mij op Firefox zijn er ook geen strepen te zien.

Bijdrager
    klaus

Mss nog een tipje over de tekst op uw site.

Je hebt een .com, dus ik veronderstel dat je u richt op een internationaal publiek. Tel & Gsm, kennen ze niet internationaal, neem dus beter Phone & Mobile.

Je vertaling van het mailformulier is ietsje te letterlijk. Je zet beter iets als “Contact me with any questions or suggestions, I will respond as soon as possible”.

Hoef je niet te volgen hoor, gewoon tipje!

Cu

Bijdrager
    Dydric

bedankt voor de tip!

…maar ik heb wel een .com naam maar heb alleen maar nederlandse klanten…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.