10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    nocturno

ACD op een iMac G5

Hallo,

is het mogelijk om een ACD aan te sluiten op een iMac G5 Rev. B? Het is gewoon de bedoeling om mn bureaublad uit te breiden op dat extern beeldscherm.

Alvast bedankt !

Bijdrager
    Ewout

Als je een ADC bedoelt, nee dat werkt niet, pas bij de Intel iMac is extended screen erbij gekomen, de iMac G5 doet alleen maar ‘synchrone’ weergave en dan niet met ADC maar met VGA.

Bijdrager
    nocturno

Echt jammer dat het alleen synchrone weergave is:(

toch bedankt !

Bijdrager
    darh

volgens mij een beetje miscommunicatie hier. Ik denk dat nocturno een Apple Cinema Display (ACD) bedoelt? Ewout echter, bedoelt Apple Display Connector(ADC).

Nou ADC (wat Ewout zegt) werkt inderdaad niet zonder adapter, maar een cinema display werkt volgens mij wel, want volgens mij heeft de iMac G5 een mini-dvi aansluiting (misschien alleen de laatste versie(s)) en hiermee kan je elk DVI scherm aansluiten, dus ook een cinema display. Wel moet gezegd worden dat de G5 standaard geen uitgebreide desktop kan weergeven, dit kan je doormiddel van een klein proggie echter gewoon voor elkaar krijgen!

Bijdrager
    Buzz

De iMac G5 heeft geen mini-DVI connector maar een mini-VGA. Dus een display met alleen een DVI aansluiting zoals de Cinema Display gaat zeker niet werken.

De nieuwe iMac Core Duo heeft trouwens wel mini-DVI. Daarmee werkt het dus wel.

Bijdrager
    nocturno

Dit is echt wel jammer, dit wil zeggen dat ik moet upgraden als ik een ACD (idd Apple Cinema Display) wil aansluiten op een iMac.

Mss dan toch overwegen om de iMac G5 weg te doen en te vervangen door een mac mini met een ACD.

Bijdrager
    klaus

nocturno, ik zou niet meteen een mini aanraden voor hetgeen jij doet, aangezien je veel met grafische zaken bezig bent. De trage harddisk etc zorgt voor net iets te weinig kracht.

Eventueel instapmodel powermac met beeldscherm? maar dan is dat een pak duurder natuurlijk.

Bijdrager
    1984

Zover ik weet moet het mogelijk zijn om je bureaublad uit te breiden op een extra scherm,heb het ergens gelezen, ging over een E Mac

http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/eMac/eMac-dual-screen.jpg

Bijdrager
    Napsju
    ”1984″

Zover ik weet moet het mogelijk zijn om je bureaublad uit te breiden op een extra scherm,heb het ergens gelezen, ging over een E Mac

http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/eMac/eMac-dual-screen.jpg

Héhé, daar hebben we wat aan!… :x De vraag wel gelezen? Een extra scherm er aan hangen gaat zeker, maar een DVI scherm is toch lastig. Wat niet past, past niet, en zal ook niet werken als je een hamer gebruikt om die stekker er in te rammen.

Bijdrager
    nocturno
    ”klaus”

nocturno, ik zou niet meteen een mini aanraden voor hetgeen jij doet, aangezien je veel met grafische zaken bezig bent. De trage harddisk etc zorgt voor net iets te weinig kracht.

Eventueel instapmodel powermac met beeldscherm? maar dan is dat een pak duurder natuurlijk.

Klaus, ik geef je zeker gelijk. Het probleem is dat ik een groter beeldscherm wil omdat dit gewoon heel gemakkelijk werkt. Het probleem is dat een powermac me toch iets te duur is. Daarom zoek ik een alternatief.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.