20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

Accuprobleem MacBook pro 13" 2016

Hallo,

afgelopen zaterdag ben ik wezen kijken naar de nieuwe MacBook Pro. Mijn iPads (geen goed vergelijk eigenlijk) raken ‘op’ en nu wil ik wat anders.
    Ik ga geen zware toepassingen met de MacBook doen dus een 13″ met TouchBar en 512Gb lijkt me prima. Windows komt er ook op omdat mijn wederhelft zich niet wil verdiepen in Sierra. Ze wil gewoon Windows kunnen starten en de dingen doen die ze al weet.
    Ik heb nog nooit een laptop gehad en heb me ook nooit echt geïnteresseerd voor de laptops van Apple. Thuis leerde Google me dat er toch wat problemen zijn met de accu’s van de Macbooks. De MacBook is nu enige tijd op de markt, zijn deze problemen nu verholpen?
    Het accuprobleem houd me nu wel even tegen om een MacBook te kopen….

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    Bugsy

En welk probleem bedoel je precies?

Bijdrager
    Shmoo

Nee die ‘problemen’ zijn er nog steeds omdat het apps betreft die veel energie vreten.

Gewoon een Windows machine kopen. Als je voor 2.000 en meer een computer gaat kopen om er vervolgens Windows op te installeren zodat je andere helft simpele dingen kan blijven doen die ze al weet dan heb je geen Mac nodig.
    Voor dat geld heb je twee aparte Windows machine die ruim voldoen aan wat jullie beide nodig hebben qua specs. Ieder een eigen goede laptop en dan heb je waarschijnlijk nog geld over voor een iPhone of een handtas.

Bespaar je een hoop geld en kies voor een vertrouwde computer die je al jaren koopt. Dit gaat nergens over. Dit is alleen maar een keuze op basis van fanciness. Men ziet geweldig design en een Touch Bar en denkt dan dat dit voor hen is.

Bijdrager
    BoraTDI

Ik wil geen Windows laptop. Ik heb een iMac waar ik nu veel mee werkt. Daar heb ik ook Windows op staan omdat ik zo nu en dan SolidWorks 2016 nodig heb. Ik heb ook een Mac mini die aangesloten is op de tv en voornamelijk als mediaplayer gebruikt wordt. Met nog wat iPads, iPhones en iPods is het voor niet handig om een Windows machine te kopen. Heb al meer dan tien jaar geen Windows machine meer gehad.

En fanciness…. vooral dat is geen reden voor mij om apparatuur te kopen. Los van welk merk dan ook. Ik koop een MacBook omdat ik het OS gewend ben. En dat daar nou Windows ook op kan draaien, is alleen maar een voordeel.

De handtas mag ze zelf kopen.:-)

Bijdrager
    Hansi2124

Maar wat is voor jou dan de meerwaarde van PRO? Waarom niet de gewone Macbook?

Bijdrager
    BoraTDI

Een gewone Macbook heeft een 12″ scherm. Dat vind ik net te klein.

Even terug naar mijn vraag, klaarblijkelijk is er een probleem met de accu’s van de 13″. Heeft iemand zelf een nieuwe Macbook gekocht en dit probleem zelf ook ervaren?

Bijdrager
    Shmoo

Ik lees alleen maar wat je allemaal wel hebt maar nergens iets waarvan ik denk. Goh, hij heeft een laptop nodig omdat …

Het komt op mij heel erg over al, ik wil het, ik wil het, ik wil het.

Goed lang verhaal kort:

Koop je een MacBook Pro 2016 en gebruik je deze vooral om de standaard Apple apps te gebruiken dan zal je niet veel problemen hebben met batterijduur. Met internet binnen Safari, mailen en iTunes kom je dan waarschijnlijk wel aan je 10 uur. Gebruik je Google Chrome, Adobe software, SolidWorks, Windows en al dat soort power tools op je MacBook Pro dan kun je die 10 of 8 uur natuurlijk niet voor lief nemen maar moet je op dit moment eerder denken aan 4 – 6 uur.

Bijdrager
    riji

Ik heb heel wat reviews gelezen over de MBP 2016 en alhoewel ik die graag zou kopen (ook al is hij te hoog geprijsd);
    ik ga toch wachten tot de eerste update. Er is duidelijk iets aan de hand met de batterij.

Bijdrager
    hnijveen

Heb ook veel reviews gelezen over de nieuwe Pro’s. Sinds een paar week gebruiken we de 13″ (als vervanger van een 11″ Air). De mac is erg fijn snel, de ssd is indrukwekkend, zo ook het scherm. Als ik deze vergelijk met mijn 15″ late 2013 is het vooral het scherm en de nieuwe bar (erg leuk en erg handig als je bv een document in een ander taal (Fr/UK/Ger) schrijft). De accu geeft totaal geen probleem in dagelijks gebruik.

Bijdrager
    Spinozo

Accuprobleem is voor velen opgelost na de laatste macOS update, zo ook bij mij.

Geblokkeerd
    Anoniem

Of koop een 15″ want die gebruik ik al een maand probleemloos. Ah, dan zie je natuurlijk dat er problemen met de graphics cards zijn en ook deze batterij tegenvalt… Maar ja; die problemen heb ík niet en hoef jij dus ook niet te hebben. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de 13″ versie.

Vooralsnog lijkt het om software problemen te gaan die met een update verholpen kunnen worden. Mocht je dus toch pech hebben dan is er de keuze uit: garantie, recht van retour en wachten op de update.

Bijdrager
    riji

Dat het flash geheugen uiterst snel is en het scherm van hoge kwaliteit, dit vind je in elke review.
    Voor die hoge prijs moet echter alles van hoge kwaliteit zijn.
    Dat de accu bij iemand in het dagelijks gebruik geen problemen geeft geloof ik ook graag.
    Dit doet voor mij echter de diverse testresultaten met vraagtekens omtrent de batterij niet teniet.
    Vooral ook dit rapport:
    http://www.consumerreports.org/laptops/macbook-pros-fail-to-earn-consumer-reports-recommendation/
    waarbij ze zelf 3 toestellen zijn gaan kopen in de winkel vind ik betekenisvol.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijdrager
    Bugsy

Ik heb sinds kort de 13″, kan vergelijken met de 12″ en met een wat oudere retina 15″ en de Air. Het is voor mij niet storend, maar ik merk wel dat de batterij wat vlotter leeg raakt. Puur om de batterij is de 12″ de beste keus in mijn ervaring. Het verschil tussen een scherm van 12″ en van 13″ ervaar ik overigens ook wel als een serieus verschil

Geblokkeerd
    Anoniem
    Bugsy op 03 januari 2017

Ik heb sinds kort de 13″, kan vergelijken met de 12″ en met een wat oudere retina 15″ en de Air. Het is voor mij niet storend, maar ik merk wel dat de batterij wat vlotter leeg raakt. Puur om de batterij is de 12″ de beste keus in mijn ervaring. Het verschil tussen een scherm van 12″ en van 13″ ervaar ik overigens ook wel als een serieus verschil

Puur vanwege de batterij zou ik de 12″ juist niet nemen. Voor de rest een geweldige machine hoor, maar na een jaar gebruik ben je zo 20% capaciteit kwijt. En denk niet dat je die gelaagde vastgelijmde set mini accu’s kan vervangen.

Bijdrager
    T-sec

Mijn nieuwe MBP 13″ met Toutchbar houdt het redelijk goed uit op de accu.
    Zoals gezegd als je niet verder gaat dan Safari, Mail, en misschien iTunes.

Gisteren zat ik een ochtend achter Word for Mac, dan gaat het wel erg snel.
    Met een uur of 4 was de accu al op 30% maar dit schijnt bekend te zijn.
    Word uit het Office for Mac 2016 pakket soms zou tot 50% CPU load pakken.
    Mogelijk dat Microsoft hier inmiddels of in de toekomst een update op geeft.

Bijdrager
    meesje

Vervangen van de accu voor zowel 12 inch MB als retina MBP kost 209 euro.
    https://support.apple.com/nl-nl/mac-notebooks/repair/service/pricing

Wellicht kan het bij andere partijen iets goedkoper, maar het kan wel vervangen worden.

Bijdrager
    riji

Hier nog update info van 9to5mac
    “Our reader poll found that the largest group of readers was reporting five hours or less.”
    Consumer Reports responds to MacBook Pro battery test controversy, stands by its findings

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.