15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Donald D.

Accu voor MacBook air

Beste OMT-ers,

‘ik heb een MacBook Air 7,2. Model A1466. 13 inch. 2017

dien de batterij te vervangen. Zou aanspraak kunnen maken op garantieregelingen maar dan ben ik hem weken kwijt. Koop liever zelf een accu. Maar dan heb ik een probleem. Wie kan een dergelijke originele Apple accu van dat jaar en model leveren? Heb internet afgezocht maar kon helaas niets vinden.

gr,

Donald D.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Wie kan een dergelijke originele Apple accu van dat jaar en model leveren?

Niemand gaat jou een originele Apple accu, of welk onderdeel dan ook, leveren. Alleen Apple zelf en “Apple authorised” servicecenters kunnen oriiginele onderdelen leveren. Als je een afspraak maakt bij de Apple store (weet niet waar je woont) is het dezelfde dag klaar. Ik zou dat zeker prefereren over een accu van Ali Express of MacFreak.

Bijdrager
    Donald D.

@ EagerB0bNerd

Uit Breda. Is Amac Breda dan een goede oplossing? Zijn zij “Apple authorised”?

Bijdrager
    fred44nl

het nadeel van Amac is, dat ze apparatuur doorgaans opsturen naar een centraal reparatie-centrum.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

het nadeel van Amac is, dat ze apparatuur doorgaans opsturen naar een centraal reparatie-centrum.

en je dan je apparaat soms weken kwijt bent, overigens er zijn veel klachten over de service van Amac.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Onder het appeltje ga je naar “over deze mac –> service –> toon mijn service en reparatieopties

Je kan ze dan bellen, of als je rechts klikt op “inleveren voor reparatie” krijg je, aan de hand van je locatie. vanzelf een gecertificeerd reparatiecentrum te zien.

Gewoon even doorklikken en afspraak maken. Je kan vragen hoe lang het duurt dan hoor je het vanzelf. Zover ik weet is het bij Apple zelf dezelfde dag klaar.

Bijdrager
    bartb112

Vorige week mijn mac book pro bij Card service gehad, 4 dagen kwijt, onder verlengde garantie scherm en toetsenbord vervangen. al zou het 2 weken geduurd hebben dat is het wachten wel waard. (bij toetsenbord wordt topcase inclusief accu vervangen.)

Bijdrager
    Donald D.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik weet inmiddels voldoende.

vr.gr.

Donald D.

Bijdrager
    BigDog

ik kan een duit in het zakje ‘amac geeft slechte service’ doen, meerdere keren bijzonder slechte ervaringen mee. ik reis nu met plezier naar 60km verder weg voor een echte appelstore, bij de echte apple store krijg je service waar amac mee koketteert

Bijdrager
    Donald D.

Het vervangen van een accu in een MacBook Air van 2017 is net zo eenvoudig als een batterij in een zaklamp vervangen. Je hebt alleen 2 bijzondere schroevendraaiers nodig. Ga kijken of ik er een over de post thuisgestuurd kan krijgen. Het liefste een originele natuurlijk. Laat het tzt nog wel even weten hoe dat is afgelopen. Nogmaals mijn dank.

Donald D.

Moderator
    Night

Een originele kun je wel vergeten – die zijn voorbehouden aan officiële reparatiecentra (en Apple zelf natuurlijk), maar misschien kun je ergens een vrij nieuwe tweedehandse scoren. Anders wordt het toch een nieuwe namaak.

Bijdrager
    Donald D.

Ben dus inmiddels op zoek naar een niet originele  accu voor een MacBook Air 7,2. 2017. 13 inch. A1466. EMC3178.

Zoeken op het internet is erg verwarrend. Vele modellen worden aangeboden. Mij niet helemaal duidelijk welke accu ik precies nodig heb.

Wie weet raad?

gr,

Donald D.

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    Donald D.

Even terugkoppelen:

Inmiddels werkt het weer als een zonnetje. Nieuwe (nepper) batterij zit erin. Uiteraard nadien eerst even 12 uur opgeladen en daarna in een keer tot 0% leeg getrokken (energiebesparing uitgeschakeld). Kan er weer een paar jaar tegenaan. En dat voor 48 euro.

De aanduiding op de achterkant van mijn MacBook Air had mij in eerste instantie op het verkeerde been gezet.
    Daar stond “A1466”. Maar voor de batterij is het model 1496!!!! Je moet het maar weten.

Nogmaals mijn dankwoord jullie adviezen

Donald D.

Bijdrager
    GoeieDag

Donald D. op 13 mei 2020 om 09:07
    Kan er weer een paar jaar tegenaan.

Mooi! Ben wel benieuwd; ik heb niet zo’n goede ervaringen met ‘nepperds’, dus ik geef ‘m geen ‘paar jaar’.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.