19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Accu PowerBook….

Hi,

Ik heb net de accu van mn powerbook helemaal opgeladen.
    Onder de nieuwste OS X krijg ik dan maarliefst 1,5 uur om met mn macje te spelen zonder dat deze aan het stroomnet verbonden is.

Een beetje jammer wel, zeker omdat dit oorspronkelijk ruim 5 uur was.
    Nu zou ik graag willen weten of dit aan OSX ligt, of dat de accu van mn powerbook gewoon gaar is.

Thanks!

Bijdrager
    RemiroQuai

Ik vrees dat het het laatste is. Ik heb al een keer geprobeerd in 9 te booten en dan te vergelijken met hoe lang de batterij het dan uithoudt maar erg veel verschil zie je niet :S

Bijdrager
    ElectricCat

Heb je dit na 10.2.4 installeren?
    Dan ligt het waarschijnlijk daaraan als ie in 9 wel 5 uur aangeeft…

Bijdrager
    meneer de koekepeer
    ”ElectricCat”

Heb je dit na 10.2.4 installeren?
    Dan ligt het waarschijnlijk daaraan als ie in 9 wel 5 uur aangeeft…

9 heb ik momenteel niet geinstalleerd, en dat wil ik zo houden.

De PowerBook is ruim twee jaar oud, dus ik vrees zelf eigenlijk voor een gare batterij. Dit gezien het feit dat 2 maandjes geleden, toen ik nog 10.1 draaide, de accu toch zeker 4 uur mee ging….

Bijdrager
    ElectricCat

Balen zeg……
    Kan dat ? Dat ie zo snel brak word in zo’n korte tijd van niet gebruiken?

(mijn batterij is 2,5 jaar oud en nog als nieuw eigenlijk)

Bijdrager
    mike

ik heb geen probleem en kan zeker 3uur werken op mijn powerbook van een jaar oud

Bijdrager
    Igor

Dit hangt echt van de instellingen van energiestand af. Ik heb ook nog nooit langer dan 2 uur met mijn PB kunnen werken op een accu. Maar dit komt doordat ik alle prestaties op het hoogst heb staan en dt het beeldscherm en HD nooit in sluimer gaan. Als je je instellingen daar verandert kun je wel langer met een accu doen alleen heb je mindere prestaties…

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik zal zometeen ook mijn instellingen eens even bekijken, misschien dat dat iets helpt….

Bijdrager
    DesertDog

Mocht het allemaal niet aan je instellingen liggen, even je accu een keer helemaal leegtrekken (maar dan ook helemaal!!!) en weer volledig opladen. Dit zou in ieder geval je accu weer wat langer mee moeten laten gaan.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Accu helemaal leeg, dat zal ik ook eens doen:)

Is er toevallig geen stukje freeware wat kan checken hoe het met je accu gesteld is!?

Bijdrager
    DesertDog

huh, dat zit toch al standaard in je mac…

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Oops…

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik heb eens zitten turen naar die energy instellingen onder OSX, maar hoe kan ik daar in hemelsnaam op de accu besparen???

Enige wat ik kan doen is zeggen of het beeldscherm eerder uit moet of niet, maar dat maakt niet zo veel uit voor de accustatus wanneer je er constant mee werkt.

Zie ik dit nu fout?

Bijdrager
    nankovic

Voordat je naar de Applestore rent: in 10.2.4 is er een ‘issue’ met de batterij, wellicht ligt het daaraan (zie MacNN Mac OS X 10.2.4 Special Report).

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Staat die “issue” ook ergens online beschreven?

Bijdrager
    nankovic

ehm, heb wat rondgeneust, kan het niet terugvinden. :?

Misschien een stopwatch gebruiken of de 1,5 uur klopt?:wink:

Bijdrager
    Igor

Ik weet niet wat voor powerbook je hebt maar bij mijn G4 800 kun je bij energiestand, onder het tabblad opties aangegeven of mijn systeemprestaties op zijn hoogst staan of niet…

Dit spaart veel energie… (als je dat uit zet)

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Igor,

Ik heb een PB G3 400 en daar staat die hele optie helaas niet:(
    Toch bedankt voor de info:)

Bijdrager
    ElectricCat
    ”meneer

Ik heb eens zitten turen naar die energy instellingen onder OSX, maar hoe kan ik daar in hemelsnaam op de accu besparen???

Enige wat ik kan doen is zeggen of het beeldscherm eerder uit moet of niet, maar dat maakt niet zo veel uit voor de accustatus wanneer je er constant mee werkt.
    Zie ik dit nu fout?

Je ziet het niet fout, maar dit sou er wel moeten staan:

Bij sys prefs/ energy saver/moet je bovenin kunnen aangeven:
    -optimize energy savings: longest battery life
    als je onderin op “show details” klikt, zie je hoe lang je battery het dan zou moeten doen onder die settings.
    (mijn,eveneens, Pismo G3 400 mgh zegt dan 4 uur en 8 min tijd over….)
    Ik draai WEL nog 10.2.3 , dus misschien is er bij jou toch wat missgegaan met die upgrade.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.