6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Accu MBP loopt leeg na installatie SSD

Hallo, ik heb een Mushkin Enhanced IO van 256 GB in mijn wat oudere MBP (2009) geïnstalleerd. Hij is supersnel geworden, maar de accu blijkt binnen twee uur helemaal leeg te lopen. Ik heb op fora lopen zoeken wat de oorzaak kan zijn, maar ben nog geen oplossing tegengekomen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kon zo snel geen topic vinden dat hierover ging, dus heb maar een nieuwe gemaakt, maar mocht er al eentje zijn, verwijs me door.

Bijdrager
    TRML

Is het niet gewoon zo dat die accu versleten is na 6 jaar en je het nu pas echt begint te merken.

Bijdrager
    banditbiker

Heb je TrimEnabler geinstalleerd?
    Staat sleep image daar aan?

Bijdrager
    Niels

Is finder nog aan het indexerem? Op welke manier heb je je systeem overgezet?

Inactief
    Anoniem

Ik heb er vorig jaar een nieuwe accu ingezet, dus daar kan het niet aan liggen. TrimEnabler heb ik niet geïnstalleerd, maar het is geen native SSD, dus TRIM staat nu nog uit. En wat is sleep image?

Het was een nieuwe schijf en ik heb alles schoon geïnstalleerd. Moest wel upgraden vanaf Snow Leopard, want dat was het enige OS dat ik nog op een fysieke dvd had.

Inactief
    Anoniem

Na een aantal fora te hebben afgestruind, lijkt het vooral te gebeuren bij oudere Macbooks 2008-2011 en oudere generatie SSD’s. Deze is al een paar jaar oud. Wellicht toch een grotere power consumption, maar dan vind ik leeglopen binnen twee uur met een nieuwe accu toch wel heel, heel snel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.