8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    hijblogt

Accu MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) defect

Ha allemaal,

Afgelopen week zag ik de melding dat ik mijn accu moest na laten kijken want deze had onderhoud nodig. Dit gedaan bij een Apple Card service.

Daar bleek dat de accu inderdaad defect was, niet door het aantal oplaad cycles oid. Maar gewoon pech.

Kosten om het te vervangen iets meer dan 500,- Daar schrok ik toch wel even van. Volgens de dealer komt dat ook door de werkuren omdat het vervangen bij dit model wel wat tijd kost vanwege de plaatsing.

Nu was ik benieuwd of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben met een pro van drie jaar oud. Ik overweeg nu zelfs om die 500,- liever in een nieuwe macbook te stoppen van een model van nu.

Wat zijn jullie ideeën of weet misschien iemand nog een alternatieve mogelijkheid?

Bijdrager
    Niels

Ik weet niet wat dat voor ballentent is, maar bij Apple betaal je er 209 euro voor: https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service

Bijdrager
    Jelle

Het lijkt me dat dit onder garantie zou moeten vallen. Je Macbook Pro is namelijk helemaal niet oud, toch?

Bijdrager
    hijblogt

3 jaar oud nu.

Bijdrager
    GoeieDag

Maar is ie defect, of was dat enkel de uitslag van de test?

Bijdrager
    hijblogt

Hij geeft aan dat er onderzoek nodig is. En hij loopt erg snel leeg. Na dat onderzoek daar komt uit de test dat de accu defect is.

Bijdrager
    Martin55

Hier even gekeken:

En bij Apple:

Tja…. dan is het niet zo moeilijk om te bepalen waar je niet moet zijn

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Martin55.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Martin55.

Bijdrager
    hijblogt

Ja idd. Ik heb inmiddels een goedkopere gevonden. Scheelt de helft!

Thanks iedereen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.