7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

Accu Macbook maximaal 97% !?

Weer iets vreemds met mijn 2 weken oude Macbook …

Sinds vandaag geeft hij aan dat de accu 97% vol is. Betekent dit dat mijn accu nu al aan het aftakelen is ?????

Bijdrager
    Steff

Zoiets heet gewoon het gebruiken van je laptop. Laat het lekker gaan hij zal niet zomaar uitvallen. Die 3% zul je niet merken.

Bijdrager
    sannepanne
    ”Kriska”

Zoiets heet gewoon het gebruiken van je laptop. Laat het lekker gaan hij zal niet zomaar uitvallen. Die 3% zul je niet merken.

Ok, het gaat me niet om die 3%, tuurlijk daar merk je niets van, maar ik vind het vreemd als ik de machine een tijd niet heb gebruikt, dat er geen 100% staat ! Dan is er ws iets mis, toch ?

Moderator
    Strifer

of probeer hem even te laden doorladen, max twee uur. kijk of hij dan wel op 100% staat. werkt dat niet, dan moet je even in de apple help kijken hoe je je batterij moet kallibreren. dan weet ie weer hoe vol hij kan en dergelijke >> sommigen doen dit elke maand.

Bijdrager
    Turbanus

Dat komt omdat je lader op 2 standen laadt! Beneden de 95% gaat hij voluit laden en als je dan op 100% komt schakelt hij over naar druppelladen. Dat is net niet voldoende om de accu bij normaal gebruik vol te houden. Als je hem even losgekoppeld gebruikt tot onder de 95% en je sluit de connector weer aan, gaat hij weer naar 100%./ Druppelladen is echter wel heel goed voor de levensduur van een accu en voorkomt dat het steeds aan/uit gaat op 1% verschil.:wink:

Bijdrager
    Oppie
    Moderator
    Strifer
    ”sannepanne”
    ”Kriska”

Ok, het gaat me niet om die 3%, tuurlijk daar merk je niets van, maar ik vind het vreemd als ik de machine een tijd niet heb gebruikt, dat er geen 100% staat ! Dan is er ws iets mis, toch ?

overigens loopt een batterij na een tijdje langzaam leeg. ik heb mijn baterij bijvoorbeeld vannacht opgeladen, maar als ik deze een tijdje niet gebruikt zal hij geen 100% als ik hem weer gebruik.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.