8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

Accu MacBook Air slecht

Mijn accu van mijn MacBook Air mid 2011 gaat nog maar 3,5 uur mee. Vanmorgen eens gekeken wat ik er mee doe: iTunes, safari en that’s it. Ik merk dat ik hem ook steeds vaker aan de stroom heb hangen.

Coconut Battery geeft aan: Current capacity: 5881 mAh, Design capacity: 6700 mAh. Over Deze Mac geeft aan dat de accu een goede conditie heeft, maar kan me dit niet voorstellen.

Wat kan ik doen voor ik me buiten de garantie naar Apple begeef en 129 euro kwijt ben voor een nieuwe accu? Ik laat hem meestal eens in de zoveel tijd leeglopen en dan aan de stroom.

Daarnaast schijn OS X 10.9 Mavericks beter met de accu om te gaan, zal dit invloed hebben als ik ter zijne tijd een fresh install doe wat ik toch al van plan was?

Bijdrager
    Maverick9898

Heb je al eens je accu gecalibreerd?

Bijdrager
    belfortmac

@Maverick9898

De link die je geeft vermeld dus dat een Air niet gekalibreerd kan worden.

Bijdrager
    jopie213

Mijn macbook air uit 2011 heeft een vergelijkbare capaciteit (±86%, rond de 5800mAh), maar ik ervaar het nog niet echt als een korte batterijduur. Ik schat ook in dat mijne wel langer dan 3,5 uur meegaat. Heb je niet gewoon je scherm heel fel staan oid?

Bijdrager
    Steef Ams

Misschien dat je in de activiteitenweergave een programma ziet draaien op de achtergrond dat veel vraagt en dat automatisch wordt opgestart doordat het is opgenomen in je opstartmenu.

Bijdrager
    Maverick9898
    daalhofmac op 29 juli 2013

@Maverick9898

De link die je geeft vermeld dus dat een Air niet gekalibreerd kan worden.

Je hebt gelijk! Wat gek, want nog niet zo heel lang geleden bestond er een pagina waarin Apple haarfijn uitlegt voor welke MacBook wat geldt, ook voor built-in batteries. Apart verhaal, hoor….

Bijdrager
    NI3LS

Vreemd, ook PRAM al eens gedaan. Helderheid staat laatste tijd met veel zonlicht natuurlijk wel wat feller. De garantie op accu’s is één jaar bij Apple denk ik? Of hanteren ze ook 2 jaar. In dat geval wil ik graag nog even langs in de Apple Store.

Vraag me alleen af of ze er wat aan doen zolang OS X meldt dat de accu goed is.

Bijdrager
    GoeieDag
    Maverick9898 op 29 juli 2013

Je hebt gelijk! Wat gek, want nog niet zo heel lang geleden bestond er een pagina waarin Apple haarfijn uitlegt voor welke MacBook wat geldt, ook voor built-in batteries. Apart verhaal, hoor….

Nee hoor; altijd heeft er duidelijk gestaan dat er een verschil is tussen de replaceable en de non-replaceable batteries. Want deze KB tekst gebruik ik ook al lang.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.