23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    arie1

Accu iPhone 6 niet goed?

Hallo,

Vannacht mijn iPhone aan de oplader gehad en vanmorgen om half 7 eruit gehaald. Telefoon wel wat gebruikt maar niet bijzonder veel vanochtend. Geeft hij net aan dat ik minder dan 10 procent heb. Dus ik denk huh hoe kan dat? Staat hij meteen op 1% waarna hij uitvalt. Lijkt me niet goed. Na even wachten wilde hij weer aan en heb nu 10 procent. Gebruik de officiële oplader dus daar kan het niet aanliggen. Heb printscreen van het batterijgebruik meegestuurd zie hier ook niet iets heel geks staan volgens mij. Iemand een idee?

/uploads/community/21823196c877b0a1750a06b56c17173e1ecabead_82901.jpeg

Bijdrager
    arie1

Deze hoort er ook nog bij

Bijdrager
    arie1

Bijdrager
    Shmoo

Er zullen vast wel een hoop batterij appjes zijn waar je dat mee kunt controleren.

Ik zou de iPhone gewoon een herstellen naar fabrieksinstellingen kijken wat hij dan doet.

* backups – backups

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe oud is je iPhone?

Ik steek het verhaaltje over kalibratie er ook maar bij. Proberen kan geen kwaad.

1. Opladen tot 100%.

2. Ongeveer twee uur wachten terwijl aangesloten. (of kijk in coconutBattery terwijl je je iPhone aan je Mac hangt, wacht totdat er onderaan in het venstertje ”Fully Charged” staat. Dit kan een tijdje duren nadat je al op 100% zit volgens je iPhone zelf)

3. Daarna loshalen en op de batterij gebruiken. Niet eerder aansluiten dan het moment dat je iPhone zichzelf echt uitschakelt, omdat de batterij leeg is. Het is mogelijk dat je lang op 1% lading blijft ‘hangen’, kan ook eerder al uitgaan.

4. Aansluiten en aangesloten laten tot 100%.

5. Nog twee uur aangesloten laten op 100%. (of wacht op ”Fully Charged” in coconut)

Als je dit nog nooit hebt gedaan sinds iOS 9 is er grote kans dat het helpt.
    Als dit, een paar keer achter elkaar, niet helpt is er serieus iets met de batterij aan de hand.

Bijdrager
    Niels

Verwijder de Facebook app

Bijdrager
    Shmoo

@sunkeeper

Mag je in de tussentijd dan wel een cake bakken of moet je dan verplicht bij je iPhone blijven?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke tussentijd?:-D

Tijdens het ‘leegmaken’ van de batterij kun je vanalles doen, maakt niet zoveel uit of dat nou 4 uur duurt of 2,5 dag.

Moderator
    Night

Jij wel, als je maar een plakje voor ons overhoudt:-)

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Heb dit ook op meerdere apparaten: iphone6, iphone6plus, iphone 6s en iphone 6 plus. Maar ook op m’n ipad Pro is opeens mijn accu van 50% naar 1%. Ook heb ik een paar keer gehad dat de telefoons de hele nacht aan de oplader liggen en in de ochtend de accu niet vol is.
    Misschien een iOS bug?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik denk niet zo zeer een bug, eerder snapt iOS de status van de batterij niet meer goed. Dat los je op met een kalibratie. Veelgehoord probleem enige tijd na upgraden naar iOS9, heb het zelf ook gehad.

Bij sommige anderen hielp alleen het vervangen van de batterij.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  SunKeeper.

Bijdrager
    Shmoo

Ik ga het kokosnootbatterij verhaal eens proberen. Kijken of het verschil uitmaakt ik heb namelijk hier nog een iPhone 5 liggen waar de batterij ook niet zo lekker van werkt. Soms valt deze bij 50% gewoon ineens uit, batterij leeg en als je hem dan weer aanzet geeft hij aan 46% batterij.

Bijdrager
    SolidCake

@shmoo, beetje off-topic maar er is een Apple Repair Program voor de batterij van de iPhone 5. Misschien komt jouw toestel er wel voor in aanmerking! Vervangingsprogramma voor de batterij van de iPhone 5

Bijdrager
    Shmoo

Verrek ja.. bedankt. Dat was ik helemaal vergeten.

Bijdrager
    SolidCake

NP!

Bijdrager
    Shmoo

De mijne komt niet in aanmerking of is al vervangen staat er op de site van Apple.

Hoeveel cycles kan een batterij in een iPhone normaal hebben? De mijne heeft 506 gehad, ik weet niet als dat veel of weinig is. En wat is design capacity in de kokosnoot app? Het normale batterijbalkje staat op 100% maar design capacity op 67% geloof ik en onderaan staat still chagrijn.

Bijdrager
    Sander2015

Probeer inderdaad eerst kalibratie van de batterij en schone installatie van iOS. Mocht het probleem zich nog voordoen dan is waarschijnlijk jou batterij kapot.

Bijdrager
    SunKeeper
    Shmoo op 16 februari 2016

Hoeveel cycles kan een batterij in een iPhone normaal hebben? De mijne heeft 506 gehad, ik weet niet als dat veel of weinig is. En wat is design capacity in de kokosnoot app? Het normale batterijbalkje staat op 100% maar design capacity op 67% geloof ik en onderaan staat still chagrijn.

Normaal gesproken zou er tot 1000 cyclussen geen probleem mogen zijn.

Die 67% is wat je op dit moment kunt gebruiken van de totale capaciteit. Let op dat dit alle kanten op springt. Wacht i.i.g. tot er ”Fully Charged” staat, zolang dat er niet staat kan de health nog fors veranderen. Kan soms meerdere uren duren i.v.m. druppelladen.
    Via USB wordt dat nauwkeuriger gedaan dan via de stopcontact-lader.

Bijdrager
    Shmoo

De iPhone 5 staat nu al heel erg lang op 8% batterij en valt maar niet uit.

Totaal gebruik: 4 uur en 11 minuten
    Totaal stand-by: 39 uur en 58 minuten

Misschien toch maar een nieuwe batterij kopen, die dingen zullen toch wel niet zo heel prijzig zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Dan wordt nu de kalibratie voltooid.

En als ie niet meer leeg gaat is het heel handig, hoef je nooit meer op te laden.:-D

Bijdrager
    yasinusta

Ik denk dat het een software fout is. Maar als het probleem zich nog voordoet zal ik het batterij laten vervangen.

goo.gl/rZuxFG

Bijdrager
    Shmoo

Jammer dat Apple geen pagina op hun website heeft staan met hoeveel cycli de batterij van een iOS device mee zou mogen gaan.

Voor de Mac hebben ze zo’n mooi overzichtje per computer/model. Had wel verwacht dat ze ook zoiets zouden hebben voor iOS maar niet.

Is het trouwens mogelijk en goed zelf te doen om een batterij van een iPhone 6 te vervangen?

Bij een iPhone 5, 5s en SE is dit relatief eenvoudig omdat deze devices met een schroefje te openen zijn. Hoe zit dat bij iPhone 6.

Vaders heeft zo’n ding en de cycli staat op 839 en design capacity op 47% – kortom de beste tijden liggen wel achter je qua opladen.

Bijdrager
    CitizenFour
    Shmoo op 25 augustus 2017

Jammer dat Apple geen pagina op hun website heeft staan met hoeveel cycli de batterij van een iOS device mee zou mogen gaan.

Voor de Mac hebben ze zo’n mooi overzichtje per computer/model. Had wel verwacht dat ze ook zoiets zouden hebben voor iOS maar niet.

Is het trouwens mogelijk en goed zelf te doen om een batterij van een iPhone 6 te vervangen?

Bij een iPhone 5, 5s en SE is dit relatief eenvoudig omdat deze devices met een schroefje te openen zijn. Hoe zit dat bij iPhone 6.

Vaders heeft zo’n ding en de cycli staat op 839 en design capacity op 47% – kortom de beste tijden liggen wel achter je qua opladen.

Apple over de accu in een iPhone:

Informatie voor iPhone-bezitters
    De batterij van je device heeft na 500 volledige laadcycli nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. De eenjarige garantie dekt de service in geval van een defecte batterij. Als de garantie is verlopen, biedt Apple een batterijservice. De prijzen en voorwaarden van deze service kunnen variëren.

https://www.apple.com/nl/batteries/service-and-recycling/

Als je doorleest zie je dat ze hetzelfde voorbeeld aanhalen met betrekking tot de mac, nl. 1000 laadcycli resulteert in 80% van de oorspronkelijke capaciteit. Ik denk dus dat je kan zeggen dat Apple in ieder geval 500 cycli voorschrijft

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  CitizenFour.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.