6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Accu gebruik met extern scherm

Kan het kloppen dat de accu van mijn MacBook veel sneller leeg gaat met een extern (LCD)scherm eraan via VGA kabel, ondanks dat dit scherm zijn eigen voeding krijgt via 220v stekker?

De combi is een MAcBook Pro (retina, 15 inch 2015) met Samsung SyncMaster 2223NW

Bijdrager
    bcgraaf

Heb je een MacBook met een AMD grafische kaart ?

Bijdrager
    Afroman

Ligt eraan wat voor MacBook Pro je hebt. Als je eentje hebt met een dedicated videokaart dan ja. Want hij kan niet op de low-power Intel Iris Pro werken met een extern scherm. Ook niet als je het forceert. Hij moet toch die extra pixels aansturen. Als je het model hebt met enkel de Iris Pro zou ik het niet weten eigenlijk.

Bijdrager
    Willumpie

Specificaties
    • 2,5-GHz quad-core Intel Core i7
    • Turbo Boost tot 3,7 GHz
    • 16 GB 1600-MHz geheugen
    • 512 GB PCIe-flashopslag1
    • Intel Iris Pro Graphics
    • AMD Radeon R9 M370X met 2 GB GDDR5-geheugen

• Ingebouwde batterij (9 uur)2
    • Force Touch-trackpad

Bijdrager
    Golfgast

Ja dus, met een externe monitor schakelt hij de AMD Radeon in welke meer stroom vraagt dan de Intel Iris. De ene is voor laag verbruik ontworpen en de ander voor meer power wanneer nodig, in dit geval dus om twee schermen tegelijk aan te sturen.

Bijdrager
    Willumpie

Ah, bedankt voor de toelichting!

Soms is het cpu gebruik ook behoorlijk hoog en gaan ventilatoren aan zonder dat ik extreme programma’s draai, maar wel wat dingen op t externe scherm heb open staan. Ligt dat dan ook aan externe scherm?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.