9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mersed

Accu duur – Apple "office" vs Microsoft Office

Hallo allemaal,

Op internet heb ik wel eens gelezen dat Apple apps op de Macbook een minder grote impact hebben, vooral op de batterij. Dat als je bijv. Numbers gebruikt je batterij minder snel leeg gaat dan bijvoorbeeld Excel.

Is dit bij jullie bekend?
    is hier iets van waar?
    Of zijn het fabels?

Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Alhoewel ik nog een Office 365 abonnement heb is het voordeliger om Pages en Numbers te gebruiken. Maar als je macbook batterij minder lang meegaat wordt dan ook een overweging waard.

Ben benieuwd naar de reacties.

Greetz

Bijdrager
    Niels

Microsoft Office gebruikt door oa. 32-bit en slechte optimalisatie meer stroom dan Apple iWork. Mocht dit dus echt een issue zijn, dan is Apples software dus een uitkomst.

Echter, iWork is in verhouding tot Office erg basic qua functionaliteit. Het is dus even afwegen wat je mogelijk mist.

Persoonlijk vind ik Office prettiger werken, maar dat is ook deels doordat ik al sinds mijn eerste computer met Office werk.

Bijdrager
    GoeieDag

Zou het merkbaar uitmaken? Lijkt me stug.

Bijdrager
    dirkalblas

Ik heb het nooit daadwerkelijk getest maar mijn ervaring is dat word aan mijn accu trekt terwijl dit met pages gewoon niet het geval is.
    Bij ‘programma’s die veel stroom verbruiken’ heb ik al meerdere office programma’s zien staan terwijl ik niks bijzonders deed.
    Nog nooit een iWork programma zien staan, maar dat kan ook een stukje propaganda zijn..

Bijdrager
    Niels

Nooit concreet getest, maar als je naar de accuduur indicatie kijkt kun je dit goed zijn.

Kijk bij de accu hoeveel werktijd deze nog aangeeft (bijvoorbeeld 8 uur), gebruikt Office voor een kwartier en kijk vervolgens nog eens. Bij programma’s die veel stroom gebruiken zie je dan dat deze indicatie met meer dan een kwartier is afgenomen.

Bijdrager
    Joid

Voor het standaard werk is iWork prima. Alleen een Excel goeroe mist functionaliteiten in Numbers. 99,99% van de gebruikers missen niets.

Bijdrager
    mersed

Oke, interessant. Dan zit er toch een kern van waarheid in wat ik eerder heb gehoord.

Heb een lopende Office 365 abonnement nog voor twee jaar dus daar hoef ik het vooralsnog niet voor te laten.
    Tot voor kort had was het Windows in huis dus was MS Office een logische keus.
    Maar nu we ook OS X in huis hebben leek het me interessant om dit te onderzoeken.

Deels dus omdat het een Macbook is. Voor heel veel privĂ© zaken gebruik ik Excel dus die zal er heel vaak op draaien. Als ik daarmee langer op een accu kan doen is dat ook handig. Zou je denken waarom lastig doen, je kan thuis opladen? Nou een van de vele reden was een lange accuduur. Dus alleen bij wijze van ’s nachts opladen en overdag, de hele dag, niet.

Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Rokit8

Kan me voorstellen, omdat de desktop versie van Office achter de schermen back-ups maakt van Office files terwijl je bezig bent, dat belastend is voor de harde schijf wat stroom kost.

Mocht je Office noch iWork fijn vinden dan kan je altijd nog LibreOffice gebruiken, wat gratis is. Ben er zelf wel een fan van.

Persoonlijk vind ik Office overkill.

Bijdrager
    mersed

De meeste “office’n” zijn in dat opzicht overkill.
    Men kan ook opperen voor Google Drive + Documents + Spreadsheet. Ook prima.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.