7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaZel

Accu aan lader

Beste maccers,

ik heb veel verschillende meningen gehoord over het feit dat accus sneller uitgeput zouden raken als deze onnodig vaak aan de lader zitten (accu aan lader bij gebruik) Ik vraag me nu af of dit echt het geval is. Veel mensen zweren er bij om alleen de computer aan de lader te doen bij het opladen en anderen halen deze alleen af bij portable gebruik. Kan heir iemand zijn licht over laten schijnen?

Bijdrager
    Almerrrrr
    Bijdrager
    Napsju

De accu van mijn iBook van 19 maanden oud werkt nog maar ongeveer een uur, terwijl dit ooit vier uur geweest is. Ik heb mijn iBook dan ook wel zeer intensief gebruikt en het aantal loadcycles valt dus ook nog wel te verklaren. De loadcycle teller staat inmiddels op 581. Dat mijn accu nog maar een uurtje mee gaat is dus ook niet zo gek, maar toch wel érg jammer.

Bijdrager
    Rini

Ik krijg het idee dat apple dit schrijft om batterijen te slijten:)

Ik gebruik de powerbook en de ibookjes als volgt.
    Batterij volledig opladen, en daarna gebruiken tot hij de slaapstand in gaat.
    Volgens de meeste zou dat niet uitmaken.. Maar merk wel dat ik gemiddeld het langste met een batterij doe.

Ik blijf dus netjes de batterij vol laden, en daarna gebruiken tot het ding slaapt. Ik laad niet tussen tijds op dus.:) Doe dit ook met m’n telefoon…En alle andere dingen met batterijen (triilllllll :evil: )

Bijdrager
    tennapel

Met Lithium Ion batterijen maakt het geen fluit uit of je ze tussentijds oplaad of niet. Helemaal uitputten kan wel kwaad.

Mijn 3+ jaar oude iBook G3 loopt nog steeds 4 uur op dezelfde batterij, terwijl dat ding ook langdurig aan het stopcontact hangt naast gebruik op de accu (reizen ed.)

Bijdrager
    AlphaZel

De alomoude discussie hierover is dus nog steeds niet afgerond, interessant. Ik heb nog een Acer laptop die ik gedurende een jaar lang veel aan de lader heb gehangen bij gebruik, hiervan is de stand-alone tijd zonder de lader gereduceerd tot minder dan een uur, dus zo eenduidig is het eigenlijk nog niet eens. :mrgreen:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Het maakt idd geen fluit uit hoe je hem gebruikt! Na wat rondvraag op dit forum een tijdje geleden en na een bezoekje aan een Apple-store kwam ik erachter dat een batterij van Apple:

1. normaal gezien langer meegaat als die van een pc (maar soms ook niet).
    2. niemand je garantie kan geven op een batterij want iedere batterij is anders.
    3. af en toe helemaal leeg moet worden gelaten (maar dit is vooral om je aanduiding in de werkbalk accuraat te houden.)

Ik heb met mijn batterij pech gehad en heb met 22 maanden nog maar 26 % van mijn oorspronkelijke batterij over (wat neerkomt op een uurtje werktijd). Niet naar Apple-normen maar helaas niks aan te doen.

Nieuwe batterij: 129 €

Groetjes

Dirk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.