5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bibi

Accounts niet te verwijderen

Ik heb voor het delen van bestanden met een Windows machine een nieuw account aangemaakt. Nu blijk ik die meer nodig te hebben dus dacht ik even opruimen en die account verwijderen. NIET DUS!
    Hij zegt wel dat hij het account definitief zal verwijderen maar hij blijft gewoon in het rijtje zichtbaar. In de map gebruikers staat hij er ook volledig in. En in de map deleted users ook al een aantal keer.

Wie kan mij helpen, ben nog niet zo gedreven met de Mac.
    Wat doe ik fout? Ik wil dat account niet meer zichtbaar hebben!

Bijdrager
    Gijs

Ik zou het niet weten. Voor de zekerheid even op een rijtje: in accounts klik je op ‘verwijder gebruiker’ bij de account die je weg wilt hebben. Dan moet hij uit het inloglijstje verdwijnen en in de map Deleted Users komen. Heb je het precies zo gedaan en de gebruiker verdwijnt toch niet….ik zou het niet weten.

Bijdrager
    Theo en Jaap

Had hetzelfde probleem. Oplosssing is simpel
    Ga in je finder op de map Gebruikers staan. Type appeltje I en verander de eigenaar in jezelf en hupla je kunt de onderliggende mappen in deze map (dus deleted users en de andere mappen) weggooien

Wellicht wel verstandig om hierna de eigenaar weer in de oorspronkelijke stand te zetten.

Bijdrager
    Bibi

Vraag me niet hoe maar ik heb na veel pogingen van mappen weggooien cache leeghalen alle overbodige accounts verwijderd.
    Bedankt voor je tip!

Bijdrager
    PaulS

In systeem classic heb ik de gebruiker weggeooid
    maar bij het opstarten blijft deze gebruiker als een geest toch aanwezig
    Unix zegt me niks iemand nog suggesties :sealed:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.