4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterK

Account verwijderen i.v.m. verkoop MacBook

Hallo allemaal,
    Ik heb een zwarte MacBook die ik wil verkopen omdat ik een MacBook Pro heb gekocht. Op de MacBook draait Snow Leopard. Nu wil ik niet alles van mijn MacBook verwijderen, alleen de persoonlijke bestanden en email accounts etc. maar geen clean install doen. Nu had ik als oplossing bedacht een nieuwe account aan te maken met alle rechten, en dan vervolgens mijn eigen account te verwijderen. Op die manier blijft alle software beschikbaar maar zijn mijn persoonlijke bestanden weg. Is dat zo? Ik verkoop ‘m aan een familielid dus alle software mag er op blijven staan zoals Office 2011 etc. die ik ooit heb gekocht.
    Is dat een goede oplossing?
    Bij voorbaat dank voor je reactie.
    Peter

Bijdrager
    iep

Als het voor een familielid is zou dat volstaan. Je kunt dan het oude account gewoon verwijderen incl. de data (dat zal hij ook vragen). Wellicht is een herinstallatie geen gek idee omdat je dan ook meteen heel grondig je systeem kan opschonen en ouwe meuk die problemen zou kunnen veroorzaken ook meteen kwijt bent. Als je een Time Machine backup hebt kun je nadien zo de losse applicaties weer terugzetten middels copy-paste of de migratie assistent (zonder alle meuk). Bedenk wel dat software als Office 2011 met activatie werkt en dit ook actief bij Microsoft controleert. Je zult dan wel genoeg licenties moeten hebben omdat ie anders domweg versies gaat uitschakelen.

Bijdrager
    sellis

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om altijd een clean install te doen. Uiteraard kun je ook inloggen in Single User mode en dan op de Command Line user accounts verwijderen. Vervolgens een bestandje dat heet iets in de trant van AppleSetupDone waarna OSX opstart alsof het de eerste keer is (incl. aanmaken admin account etc).

Bijdrager
    iep

Als je een clean install doet zijn al die stappen nutteloos omdat je dan een compleet schoon systeem zonder gebruikers opzet. De gebruiker dien je in de setup aan te maken, kwestie van de naam van het familielid invullen. Het hoeft dus niet zo ingewikkeld. Wel ben je dan de apps e.d. kwijt en dat was nou niet de bedoeling.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.