15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Maersk

Account verdwenen?.. [Opgelost]

Hoi!

Ik heb mijn iMac opnieuw opgestart nadat hij was vastgelopen, en nu herkent hij mijn account niet meer! Als ik hem opstart krijg ik een veld met wachtwoord en naam met invulvelden. Als ik de optie ‘terug’ kies krijg ik alleen een account met een blauw icoon genaamd ‘anders…’.

Hoe krijg ik mijn account terug? Alvast bedankt!

Bijdrager
    prullenbak

opstarten met de osX dvd erin. Dan kun je bovenin de menubalk kiezen voor wachtwoorden opnieuw instellen (precieze naam weet ik niet, maar je vind het daar wel).

Als dat allemaal achter de rug is, opnieuw opstarten zonder de DVD en je kan weer inloggen.

Hoop ik:)

Bijdrager
    Maersk

Maar ik ben m’n wachtwoord niet vergeten ofzo. In een klap was m’n account weg..

Bijdrager
    Maersk

Ik heb er even wat foto´s van gemaakt. Ik hoop niet dat mijn hele account en al mijn documenten weg zijn…

http://img11.imageshack.us/img11/6374/fotorig.jpg
    http://img195.imageshack.us/img195/5932/macerror1t.jpg

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Bor

Als je gewoon je naam en pass invult in die velden?

Bijdrager
    Maersk

Dat doet ie niet.. Beetje raar. En een iPhone als computer is ook lang niet alles..

Bijdrager
    Bor

Als je van de CD opstart of de Mac in target disk mode zet, kan je dan je account nog wel zien?

Bijdrager
    Yaris

De oplossing in mijn link werkt ook niet?

Bijdrager
    Maersk

Het is gelukt! Alle bestanden doen wel heel raar, maar na een tijdje slepen en toevoegen klopt dat ook weer. Wat een rare bug zeg..

Allemaal vet bedankt!

Moderator
    Rivanov

Hoe is het nu gelukt? Wel handig voor de mensen die via de zoekfunctie in dit topic belanden.

Bijdrager
    Maersk

Start op vanaf de Mac OSX CD, selecteer hulpprogramma’s, en dan wachtwoordbeheer.

Kies de HD waar het OS op staat, en selecteer de root gebruiker, verander het wachtwoord.

Start opnieuw op vanaf de HD en login als root gebruiker. Voeg een nieuwe administrator account toe via systeemvoorkeuren.

Start weer opnieuw op en login bij je nieuwe account. Fixed! Al de documenten zijn een chaos en veel programma’s zijn leeg (iphoto, itunes), maar alle bestanden staan nog wel op de HD, een kwestie van ordenen.

Wat nu precies de oorzaak was weet ik niet..

Bijdrager
    Maersk

Je kunt de oude documenten van de thuismap gewoon naar de nieuwe thuismap slepen, dit scheelt een hoop gedoe.;)

Bijdrager
    Yaris

Dat was mijn tip dus.

As a first step in trying to find out, create another admin account and use that to troubleshoot what happened to the original one.
    Login as root (since it is available) and add the second account.
    Then login as the new admin account and we can take it from there.

If you don’t know the root password then change it from the installer dvd then login with root as the user name and the password you set.

Bijdrager
    Maersk

Precies!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.