5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    FreBo

Account toevoegen bij mijn mail

Ik heb in mijn mail een account gemaakt voor mij, deze heeft een postbus gemaakt met naam ‘Telenet’.
    Nu wil ik ook nog een account aanmaken voor mijn vrouw maar die moet ook in dezelfde map komen.
    Ik heb haar account aangemaakt maar hij maakt gewoon een 2de postbus bij.
    Deze heeft ook de naam ‘Telenet’. En als ik mails binnen krijg komen die in beide postbussen binnen.
    2x hetzelfde. Kan me iemand uitleggen hoe ik onze beide accounts in dezelfde postbus kan krijgen ?

MVG

Bijdrager
    cezanne

begrijp ik goed dat er sprake is van 2 verschillende e-mailadressen waarvan je de post in 1 postbus wilt laten samenkomen?

ten eerste denk ik niet dat dit kan want voor zover ik weet krijgt elk mailadres een eigen postbus

ten tweede vraag ik me af waarom je dat zou willen; alle mail van beide postbussen wordt toch ook in de verzamelbox getoond…?!

Bijdrager
    zulu

Je kunt in je Postbus meerdere accounts hebben.
    Via Mail > Voorkeuren > Accounts > Plus-teken. Na je gegevens ingevuld te hebben, sluit je het venster en heb je twee postbussen in je inkomende Postbus.
    Als je alles echt gescheiden wilt hebben maak je een extra account in je computer waar je apart kunt inloggen en je eigen Mail programma gebruikt per gebruiker. Dit lijkt mij het verstandigste, ook al heb je een hele goede relatie, is email toch wel erg persoonlijk. Maar de keuze ligt bij jullie natuurlijk.

Bijdrager
    FreBo

@Zulu Ze staan inderdaad beiden in de ‘inkomende postbus’ Maar in de inkomende postbus staan nog eens de accounts apart in een postbus. In mijn geval is dat ‘telenet’. En het is juist in die postbus’telenet’ dat ik 2 accounts zou willen zetten. In de ‘inkomende postbus’ staan er momenteel 3 namelijk Telenet- Live en iCloud.
    Maar ik zou dus onze beide accounts in de ‘Telenet postbus’ willen.

Bijdrager
    zulu

Een account is gelijk aan een emailadres.
    Je zou een alias kunnen maken en allebei de adressen naar dat alias linken, dat moet dan bij Telenet gedaan worden, noem het bijvoorbeeld ‘[email protected]’. Dit adres hoeven anderen in principe niet te kennen.
    Ik snap nog niet helemaal waarom je het wilt…sturen jullie samen mails naar vrienden of collegae?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.