7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    goddevader

account – thuismap probleempje

Hallo

Ik ben zelf nog een rookie op mac-gebied, heb pas een ibook 933 mhz met os X 10.3.3

Nu heb ik een probleempje waar ik nog geen antwoord op gevonden heb dmv de zoek-functie van het forum.

Ik was dit weekend bezig in men gebruikers-map, daar heb ik een extra map aangemaakt, en die map is op de een of andere manier dan mijn thuismap geworden van men account. Dit zou ik graag terug veranderen, dus de andere map terug men thuismap te maken, maar dit lukt me niet.
    Wrs is er een heel gemakkelijk antwoord op, maar ik geraak er niet uit.

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!
    :D

Bijdrager
    macpro

In de map Programma’s heb je de map Hulpprogramma’s.
    Daarin vind je het programma NetInfo-beheer en daarmee kun je dit instellen.

Open het programma en klik in de middelste kolom op “users”.
    Rechts verschijnen nu alle users op jouw Mac.
    (Dat zijn er veel, maar dat maakt nu even niet uit.)

Ga op zoek naar jouw username en klik daar op.

Klik onder op het hangslot als dat gesloten is en geef je wachtwoord op.

Zoek de eigenschap “Home” op en wijzig deze zodat daar weer de juiste directory komt te staan.

Sluit NetInfo-beheer af, log uit en opnieuw in en het zou moeten werken.

Use at your own risk en maak voordat je dit gaat doen voor de veiligheid via Systeemvoorkeuren en accounts even een nieuwe gebruiker aan die je ook beheerdersrechten geeft.
    Voorkomen is beter dan formatteren.:wink:

Bijdrager
    Deskman
    ”goddevader”

Hallo

Ik ben zelf nog een rookie op mac-gebied, heb pas een ibook 933 mhz met os X 10.3.3

[knip]
    :D

Valt me tegen dat je dat niet weet of dekt je nick de lading niet?? :innocent:

Bijdrager
    goddevader

hehe ik denk dat het dat tweede wel zal zijn!

anyway, probleem is blijkbaar uit zichzelf opgelost wanneer hij zijn slaapje had gedaan, maar als ik het nog eens tegenkom ga ik de tip proberen!

bedankt voor je antwoord!

Bijdrager
    3sje

Met die tip kan je ook de thuismap ‘verslepen’ naar een andere partitie of zo. Heel handig, want als je met meerdere partities werkt of moet werken!

Bijdrager
    Deskman

Wel opletten want met NetInfo kun je ook je systeem flink verzieken. Weet dus wat je doet en doe het niet als je niet weet wat er gaat gebeuren.

Bijdrager
    3sje

Uhu, is een feit Deskman! Als je je thuismap verplaatst moet je wel hee braafjes van de andere dingen ook afblijven, zeker van de andere accounts.

Al je account trouwens niet vindbaar is of onleesbaar (met verkeerde permissies) start die nog steeds op (geprobeerd onder Jaguar). Het inloggen duurt dan wat langer, maar dan krijg je een standaard desktop en zo, waar je geen instellingen kan in opslaan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.