5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    P5ycH0

Account preference window is leeg.

De inhoud van /Library/Preferences/com.apple.preferences.accounts.plist was niet leesbaar, en dus (denk ik) corrupt.

/Library/Preferences/com.apple.preferences.accounts.plist heb ik al ff gerenamed naar wat anders, maar na een reboot wordt er geen nieuwe neergezet.

Wat kan ik doen om dit weer werkend te krijgen?

Bijdrager
    Maurits

Bij mij staat in dit filetje alleen een deleted user, dus het lijkt me niet van belang.
    Als jij niets ziet in accounts, zou ik eerder denken dat jouw directory access niet meer klopt (je kan je eigen locale netinfo database niet meer zien)
    Probeer eens alle files in /Library/Preferences/DirectoryServices/ te verplaatsen.
    bij herstarten worden hier wel nieuwe (default) van gemaakt.

Of probeer eens rechtstreeks in NetInfo te kijken met NetInfo Manager (in utilities)

Bijdrager
    P5ycH0

Helaas, alle files verplaatsen heeft niet geholpen. Ze zijn wel opnieuw aangemaakt. Netinfo doet ’t overigens prima. Dus daar zit de fout niet…..

In de log komt een entry als ik op het account iscoontje klik:
    NSRUNLOOP ignoring exception -[NSCFString replacecharactersinrange]: nil argument ‘that raised during posting of delayed perform with target 354b10 and selection ‘setcurrentpreference:’

Bijdrager
    Joffry

Download het programma ‘Preferential Treatment”, misschien dat dat programma je verder helpt.

Bijdrager
    Maurits

Een andere (mogelijke) truuk:
    in Netinfo Manager kan je root enablen, Doe dat, en
    Dan zou je moeten kunnen uitloggen en inloggen als root.
    Is dan het preference pane ook leeg? (Nu kan er geen permissie probleem zijn)
    Ik zou er dan een gebruiker bij maken, (admin) en dan als die nieuwe admin inloggen en kijken of die wel alles ziet.
    Dan weet je niet de oorzaak, maar wel een workaround…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.