7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    So Klear

Account naam – vreemde aanvulling

Dag allemaal,

Sinds een aantal weken staat er een vreemde aanvulling naast mijn account naam in Mac OS X.

“Mac Book van Sascha (2)” stond er al een aantal weken. Nu is de (2) in een (3) veranderd.

Het is vast niks ernstigs, maar waar komt deze aanvulling “(3)” ineens vandaan? En hoe krijg ik het weg?

Misschien is het al eens eerder besproken, maar ik kan niks vinden met de zoek functie.

Bvd,

Sascha

Bijdrager
    Hansi2124

Hoe komt die (2) er dan te staan?

Bijdrager
    AppleNANdO

Ja als dat bekend was had hij de vraag niet gesteld

Kijk even in je systeemvoorkeuren-acounts of je die 2 acounts kan weghalen.

Bijdrager
    iJoost

Ik denk dat het niet je accountnaam is maar je computernaam. Als er (tijdelijk) twee computers met dezelfde naam zijn op een netwerk past hij de naam van de computer automatisch aan door er een volgnummer aan toe te voegen.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”AppleNANdO”

Ja als dat bekend was had hij de vraag niet gesteld

Het zou kunnen dat hij zich kan herinneren in welke situatie die (2) er bij was gekomen. Misschien legt dat dus ook een link naar de (3)….. Ik probeer de TS alleen maar op een idee te brengen. Maar ik denk dat iJoost het bij het juiste eind heeft.

Bijdrager
    Yaris

De computernaam wijzig je in Systeemvoorkeuren > Delen.

Bijdrager
    So Klear

Dat is het! Ik heb op mijn werk meerdere malen het locale IP adres een aantal keer moeten veranderen. Waarschijnlijk gaf de router door dat er een meerdere computers met dezelfde naam op het netwerk zaten. Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.