7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tijnbartelings

Accidentele Caps Lock

Ha OneMoreThing bezoekers,

Ik heb een nogal specifieke vraag.
    Ik heb ooit vroeger een typecursus gedaan en daar mezelf aangeleerd om elke keer als ik een hoofdletter wilde typen de Caps Lock in te drukken. Ik ben hier inmiddels zo aan gewend dat ik het sneller doe dan met de Shift knop. Nu ik tegenwoordig een Macbook Pro heb, merk ik dat Apple een functie heeft ingebouwd om te voorkomen dat mensen per ongeluk de Caps Lock indrukken. Bij mij reageert de Caps Lock dus in veel gevallen niet en dat is bij het typen van lange teksten erg vervelend.
    Heeft iemand hier heel toevallig een oplossing voor?

Groeten,

Tijn

Bijdrager
    Ricardo0711

In Voorkeursinstellingen > Toetsenbord kan je voor een aantal toetsen (caps lock, control, command, option) de standaard functie aanpassen. Is daar misschien iets onbedoeld aangepast?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Caps Lock moet je langer indrukken dan andere toetsen om hem „aan” te krijgen; „uit” gaat hij net zo snel als andere. Dit artikel heeft een oplossing die schijnt te werken in Mountain Lion — je kunt allicht proberen of het nog altijd werkt.

Bijdrager
    SunKeeper

Rare typcursus.

Ik ben benieuwd of er ook een rijopleiding bestaat waarbij je wordt geleerd tijdens het rijden continue het gas 100% ingedrukt te houden en dan zodra je vooruit wil enkel de koppeling bedienen.
    Dan zou het verkeer wel een stuk luidruchtiger zijn trouwens.:-P

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

En anders caps naar shift remappen. Dan hoef jij je niet aan te passen en kan je weer lekker snel hoofdletters typen. Dat kan ook met hetzelfde Key Remap 4 MacBook wat in het artikel hierboven staat, al heet dat programma tegenwoordig Karabiner.:wink:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    SunKeeper op 13 juni 2015

Rare typcursus.

Volgens mij heb ik daar al meer van gehoord (niet dat ikzelf ooit een typecursus gedaan heb).

Waffle op 13 juni 2015

En anders caps naar shift remappen. Dan hoef jij je niet aan te passen en kan je weer lekker snel hoofdletters typen.

Dat gaat niet werken, want Tijn zal gewend zijn om even op Caps Lock te drukken, dan de letter in te drukken, en dan weer op Caps Lock te drukken. Doe je datzelfde met Shift in plaats van Caps Lock dan krijg je geen hoofdletter:)

Inactief
    Anoniem

Er staat nergens dat de typcursus hem dat zo geleerd heeft. Er staat dat hij dit zichzelf heeft aangeleerd tijdens de cursus.

Ook ik heb vroeger een typcursus gehad (van Pica) en ik heb mijzelf ook aangeleerd om capslock te gebruiken voor een hoofdletter in plaats van shift. Vraag mij niet waarom (ik was 9 jaar oud ofzo), de cursus leerde je gewoon om shift te gebruiken, maar toch ging het zo. En dat hoor ik van meer mensen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.