11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Morelius

Access van Microsoft for Mac

Hallo,

Ik vind het niet direct terug maar bestaat er access van microsoft voor Mac.
    Ik probeer een vriend te overtuigen over te stappen naar Mac. Hij werkt echter vooral met Access,

Weet er iemand iets

Thx

M

Bijdrager
    Nietzman

Is d’r niet. Hij kan het wel onder VMware gaan draaien.

Bijdrager
    defores

Of over stappen op Filemaker, deze is dacht ik compatible en word wereldwijd meer gebruikt
    http://www.filemaker.com/

Bijdrager
    petervl57

Filemaker is wel goed, maar niet compatible met access-bestanden. Dus als je virend access echt nodig heeft, is werken met een virtuele machine inderdaad een optie.

Bijdrager
    Morelius

Oké found it via open office

Thx allemaal

Bijdrager
    aaike
    ”Morelius”

Oké found it via open officel

Bedoel je dat open Office wel zonder problemen Access bestanden kan openen en bewerken? Dat zou namelijk goed nieuws zijn! Ik vroeg me trouwens af of er via ODBC iets met Access bestanden in Filemaker aan te vangen is. Iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    campzzz

Zijn PLANNEN dat er in de TOEKOMST een MS Acces-versie voor Mac uitkomt?

Ik doe alles in OS X maar moet af en toe opstarten in Windows om met Acces te werken, want dat heb ik toch vaak nodig. Het is jammer dat ik niet alles in hetzelfde OS kan doen. Het moet MS Acces zijn want ik moet geregeld bestanden uitwisselen dus met het zeker compatibel zijn. Ik hoop echt dat MS en Apple in de toekomst een Acces-versie willen uitbrengen voor MAc-gebruikers. Ik begrijp echt niet waarom ze Word, Outlook, Excel en Power Point wél voor Mac uitbrengen en Acces niet.

Bijdrager
    mowat

Ik heb enkele weken geleden ook de laatste versie van openOffice geïnstalleerd omdat ik dacht dat deze versie accessdocumenten zou kunnen openen , maar het lukt niet !!!

Morelius , als het bij jou lukt , graag even wat meer uitleg zodat ik ook nog eens kan proberen.

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Avecha

dat zou ik ook wel eens willen weten dus… met die Open Office?

Access 2003 migreren – welke ‘mac-database’

ik ben nu enige maanden aan het werk op mijn iMac, naast mijn windows computer. En moet toegeven, dat windowsding staat nog amper aan:-)
    aanvankelijk gebruikte ik office2004 for mac maar die heb ik er nu ook vervangen door OpenOffice, wat zeer goed bevalt.

Nu heb ik nog een probleemken voor de ‘migratie’… ik heb indertijd een database aangemaakt, een ledenbestand…. in Micorsoft Access 2003 (van hun officesuite dus)
    Met welk mac-programma kan ik nu best gaan werken, waarbij ik de huidige gegevens van mijn database integraal en foutloos kan overnemen?

Bijdrager
    aaike
    ”Avecha”

Access 2003 migreren – welke ‘mac-database’

… ik heb indertijd een database aangemaakt, een ledenbestand….

Klinkt een vrij eenvoudige (niet relationele?) database die ook in Excel of Adresboek (zie eerder in deze thread) zou kunnen. Dan moet je je tabel in Access exporteren (als tab separated text / Excel) en in gewenste programma openen. Je kan natuurlijk op deze manier ook overzetten naar OpenOffice database, maar rechtstreeks is het me toch nog niet gelukt. Betalende alternatieven zijn Filemaker (en in het geval van een rel. eenvoudige db mss. ook Bento), maar ook hier loopt conversie via tussenstap…

Bijdrager
    Avecha

Bento2 lijkt het inderdaad te gaan worden. Op eerste zicht heel gebruiksvriendelijk. In mijn ‘testfase’ alles kunnen overzetten van access 2003 naar bento (via exporteren en importeren, zoals je zegt, lukt het heel goed )…

nu nog op zoek naar een goede tutorial over Bento, en we kunnen ons lanceren 8)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.