5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Gauloises

Acces Restriction Linksys WRT54G

Je kent het vast wel (of niet), kinderen hebben een computer maar zijn er dan ook niet meer achter vandaan te slaan. Om de sociale verplichtingen en huiswerk niet te laten verwaarlozen probeer ik de mogelijkheid om te internetten, msn’nen etc. binnen de perken te houden. Nu probeer ik dat via mijn Linksys router in te stellen, waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar hoe ik e.e.a. ook instel, de kinderen blijven verbinding houden met het internet. Ik heb een “Internet acces policy” aangemaakt waarbij er alleen verbinding kan worden gemaakt tussen 7.30 en 9.00 uur met de betreffende mac. Bij de “List of PC’s” het MAC adres ingevuld welke in het systeemprofiel bij de betreffende mac als Ethernet Mac Address wordt aangegeven. Tevens als extra ook nog het interne IP adres ingevuld. Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    Zaphod_B

Ik heb het zelf niet getest in mijn router maar zo te zien moet je zowel de tijden voor ‘allow’ als ‘deny’ opgeven? Beetje omslachtig en onlogisch maar dat haal ik uit die interface en de uitleg ernaast? Dus van 9:00 PM –> 7:30 PM is het deny.

De moeite van het proberen waard lijkt me:)

Maareh, als ze een Mac hebben dan dit ook gewoon in de Parental Control volgens mij? In je sys prefs.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee; onder ‘Toezicht’ van een account kun je wel instellen met wie je kinderen chatten en mailen e.d., maar geen restricties aan tijd.

Bijdrager
    Gauloises
    ”Zaphod_B”

Ik heb het zelf niet getest in mijn router maar zo te zien moet je zowel de tijden voor ‘allow’ als ‘deny’ opgeven? Beetje omslachtig en onlogisch maar dat haal ik uit die interface en de uitleg ernaast?

Helaas, ik kan maar één optie tegelijkertijd aanzetten. óf “allow” óf “deny”.
    Iemand anders nog?

Bijdrager
    Togassa

Ik heb hier ook wel eens mee lopen experimenteren, en resultaat was niet erg indrukwekkend.
    Het kwam er zo ongeveer op neer, dat of alles geblocked was, of niks, ondanks dat er voorwaarden aan gesteld had.

Wat je misschien kunt proberen, is het blokeren van de service, door deze op HTTP te zetten.

Maar zoals ik al schreef, verwacht er niet te veel van.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.