6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

Accelerometer onnauwkeurig

Hey allemaal,
    ik heb ongeveer een half weekje mijn iPod touch 32Gb.
    Direct mijn muziek/fotos/films en wat programmas naar gekopieert.
    Nu merkte ik bij de spelletjes die gebruik maken van deze sensor (bevoorbeeld labyrinth) dat als ik mijn iPod perfect recht houd, dat hij dan toch in een bepaalde richting gaat rollen. Om hem stil te houden moet ik de iPod toch wel al in een bepaalde hoek houden. En dit is het geval bij ongeveer alle dergelijke spelletjes. (ook bijvoorbeeld cube runner, waar ik hem in een hoek moet houden om recht te vliegen)

Verder heb ik ook een gratis waterpas gedownload, en even gekeken: Als ik hem recht op tafel hou, dan zegt die dat het een hoek van 6° is, nu kan het natuurlijk zijn dat de tafel scheef is, maar als ik de iPod dan kantel tot wanneer hij zegt dat het wel waterpas is, dan staat hij echt wel scheef.

Ik heb dus het vermoeden dat er iets mis is met de accelerometer. Is dit een hardewarefout en moet ik naar de winkel om een nieuwe te gaan vragen? of is dit simpel op te lossen door hem op een of andere manier te resetten?

alvast bedankt

Sam

Bijdrager
    Pieterr

Labyrinth heeft een Calibrate optie onder Settings. Heb je die geprobeerd?
    Leg je iPod touch plat op tafel, en klik op Calibrate.

Bijdrager
    SeaTrue

aha die kende ik nog niet. Maar dat verhelpt enkel het probleem bij dat spel. Maar alle andere reageren nog steeds niet optimaal. En ze hebben zeker niet allemaal een calibreermogelijkheid, dus….

Bijdrager
    Afroman

Heb je 2.2 op de iPod touch?
    Ik meende ooit dat er een iPhone gebruiker op het forum niet meer naar landscape kon. Na de update van 2.1 lukte het weer. Misschien lukt het bij jou met 2.2

Bijdrager
    SeaTrue

ja, ik beschik over de nieuwste versie

Moderator
    Pete.Z

Echt nauwkeurig wordt het nooit hoor,elke iPhone reageert verschillend.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.