8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

Acceleratie muis is niet meer te werken

Ik ben sinds een halve week een Mac gebruiker, en moet zeggen dat ik ontzettend content ben met mijn nieuwe speelgoed. Ik krijg alleen ellendig veel last van m’n armen, omdat de muis slecht reageert op mijn bewegingen. Ik gebruik de MX510 van Logitech, en op mijn PC is dat een fantastische muis.

Gek genoeg kan ik in MacOSX Panther de acceleratie van de muis niet afzetten !!!???!!! ik werk al tijden zonder acceleratie, dat maakt de muis veel preciezer.. voor kleine afstanden moet ik nu veel te ver slepen met de muis, wat me armklachten oplevert.

Is er iemand die me kan helpen dit probleem te verhelpen (ik heb de muis al op z’n allersnelst gezet)

Bijdrager
    junkiesxl

Ik denk dat je misschien ook eens de driver van logitech moet binnenhalen.

Bijdrager
    wjgmspeedy
    Bijdrager
    thijsbrg

Inderdaad!
    Als je dit doet krijg je een nieuw Paneel in Systeemvoorkeuren.
    Je doet Controle-Click op het plaatje van je muis en ziet iets van Speed multiplier die waarschijnlijk op de Maximumsnelheid staat!
    Hier te downloaden trouwens: http://www.macupdate.com/download.php/8154/lccinstalldisk130.dmg

Bijdrager
    thijsbrg

Ik bedoel trouwens niet MouseZoom maar de Driver van Logitech

Bijdrager
    Dorkiban

Zou ik ook zeggen: de driver van logitech doet veel voor de snelheid van de muizen. Als dit niet werkt kun je altijd nog mousezoom nog altijd gebruiken.

Bijdrager
    Undaunted

De logitech drivers heb ik uiteraard geïnstalleerd. Op mijn PC is het een goede aanvulling. Op de Mac krijg ik alleen als extra dat ik alle knoppen op de muis een andere functie kan geven.

Nogmaals het probleem zit’m niet in de snelheid, maar in de acceleratie. Die zou ik graag uitschakelen :?

Bijdrager
    Undaunted

Ik ontdek net een programma dat USB Overdrive heet. (te vinden met zoekmachine). Met dit programma kun je de accelaratie tot op de procent nauwkeurig regelen.

Dat is wat ik zocht, mogelijk maak ik er meer mensen blij mee :mrgreen:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.