4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mujeres

A.C. Ryan – Playon!HD mini + wifi ervaringen?

Hallo,

ik heb een bovenstaande A.C. Ryan – Playon!HD mini, nu wil ik deze in mijn netwerk hangen.
    Daar hebben ze een Draadloze N 300mbps USB Adapter voor, en deze wil ik gaan aanschaffen.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met deze speler in een draadloos netwerk?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Nikita

Verzeker jezelf er van dat er niet toevallig een apparaat in huis is met een Wifi-G verbinding (max 54 Mbit zoals de iPod touch, iPhone, oudere laptops e.d.), want die trekken de gehele snelheid van het netwerk omlaag naar die snelheid.

‘Gewone’ media, zoals muziek, foto’s en filmpjes die niet in HD zijn, zullen prima werken over de draadloze N-verbinding; in de praktijk ligt de maximum snelheid van een N-netwerk op ongeveer 130 Mbit en dat is snel genoeg. Full HD films willen echter vaak voor problemen zorgen, zoals haperen, stotteren en telkens bufferen. Geen pretje dus.

De tip die ik over het algemeen geef is: als je een kabel hebt liggen of een kabel kan trekken naar waar je de media speler wilt hebben, gebruik dan die kabel, want het bespaart je een hoop kopzorgen i.v.m. bereik en snelheid!

Bijdrager
    mark-a-mac
    Nikita op 22 augustus 2010

Verzeker jezelf er van dat er niet toevallig een apparaat in huis is met een Wifi-G verbinding (max 54 Mbit zoals de iPod touch, iPhone, oudere laptops e.d.), want die trekken de gehele snelheid van het netwerk omlaag naar die snelheid.

Dat gold wel voor -b en -g, maar niet voor -g en -n. Al maakt het toevoegen van apparaten een netwerk altijd wel trager en onderschrijf ik het voordeel van bekabeld werken. Een 100Mbit-Ethernet is doorgaans veel stabieler dan een WiFi-n-netwerk.

Bijdrager
    rainman

Ik heb een AC Ryan Playon HD (niet de mini) met de Draadloze N 300mbps USB Adapter.
    Wat wil je precies weten ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.