12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Maarten Debruyne

Absurd: Mijn mail verdwijnt contstant

Ik zit met een gigantisch probleem op mijn mac. Als ik mijn mailprogramma open en sta bv met mijn muis boven mijn mail dan werpt hij hem gewoon in de prullenmand. Zonder klikken of doen, is erg onmakkelijk natuurlijk. Heb hier al even gezocht op dit forum maar vind niemand met hetzelfde probleem. Ik denk dat hij zijn eigen leven is begonnen. Weet iemand hoe dit probleem kan opgelost zijn?

Bijdrager
    ibook2fast

Heb je misschien een kop koffie over je delete- of backspace-toets laten vallen? (Zit er misschien een toets vast?)

Bijdrager
    Maarten Debruyne

Niet dat ik weet, want als ik tik in word of een ander programma behoudt hij mij tekst wel.

Bijdrager
    Oppie

Eigen toetscombi gemaakt voor Mail in Systeemvoorkeuren?
    Mail plug in’s geïnstalleerd?

Bijdrager
    Maarten Debruyne

Heb eens al mijn mails geëxporteerd en voorkeuren van mail weggesmeten. Daarna mails terug geïmporteerd en voorlopig werkt het blijven mijn mails waar ze moeten zijn. Dus voorlopig opgelost.

Bijdrager
    Maarten Debruyne

en alles begint weer opnieuw, denk dat ik eens ga herinstalleren.

Bijdrager
    Postduif

Hallo Maarten,

Ik zit met hetzelfde probleem, mails verdwijnen spontaan in de prullenbak. Heel irritant. Mail opnieuw installeren helpt niet, voorkeuren verwijderen ook niet. Geen rare shortcuts of scripts die het veroorzaken. Ik word er moedeloos van… Iemand nog suggesties? Conflicten met andere programmatuur?

Bijdrager
    Yachtbrochure

Sinds vanmorgen hoor ik wel het bekende piepje dat ik mail heb, maar vervolgens is nergens in geen één postbus ook maar één nieuwe mail te ontdekken.

Dit is zo met AL mijn mailaccounts (heb er verschillende, via diverse providers). Dus zowel via mijn ISP als van een aantal directe popboxen van mijn websites.

Heel raar …

Bijdrager
    dyn

Hebben jullie al eens geprobeerd om je mailbox te rebuilden? In Mail zit de optie “rebuild” helemaal onderaan het menu “Mailbox” (althans, dat is de Engelstalige benaming).

Bijdrager
    qazwsxedc
    ”Yachtbrochure”

Sinds vanmorgen hoor ik wel het bekende piepje dat ik mail heb, maar vervolgens is nergens in geen één postbus ook maar één nieuwe mail te ontdekken.

Dit is zo met AL mijn mailaccounts (heb er verschillende, via diverse providers). Dus zowel via mijn ISP als van een aantal directe popboxen van mijn websites.

Heel raar …

Heb je regels ingesteld die bijvoorbeeld automatisch mail verwijderen?

Zelf werk ik ook met 4 POP boxen die opgehaald worden en automatisch in mappen gesorteerd worden op basis van een hoop regels. Een van die regels is dat een mailtje met “SPAM” in de titel automatisch verwijderd wordt. Ik ga er altijd maar vanuit als ik het geluidje voor een nieuw mailtje hoor en er geen is, dat het een spammailtje was (gelukkig komt er bijna niets door, alleen twijfelgevallen komen door en dat is ook altijd spam, vandaar die regel).

Ander vraagje van mij: weet iemand of het mogelijk is om dat rode bolletje met het aantal ongelezen berichten te laten gelden voor alle mail? Dus niet alleen mail in de inbox, maar ook mail in mappen. De meeste mail komt bij mij namelijk automatisch in mappen terecht, zodat ik niet meer zelf hoef te sorteren. Zou het fijn vinden als ik toch aan het icoontje kan zien of er nieuwe mail is.

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    qazwsxedc

Bedankt, zoiets heb ik precies nodig. Helaas werkt ie vanaf 10.4 niet meer. Ik krijg een compatibiliteitsprobleem en Mail schakelt het uit. :|

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.